ADVERTISING
Παρασκευή 25-05-18
Πως βοηθουν τα ωμεγα 3 στην αρθρίτιδα από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy Αναστασία Κουκκιαδάκη

Από Αναστασία Κουκιαδάκη / 12 Μαΐου 2018 - 09:02

Πως βοηθουν τα ωμεγα 3 στην αρθρίτιδα από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy Αναστασία Κουκκιαδάκη

Η Αρθρίτιδα  είναι μια ασθένεια που μέχρι λίγα χρόνια πριν, πιστεύαμε ότι «χτυπούσε» μόνο  ενήλικες ή υπερήλικες ανθρώπους. Πλέον ,διαπιστώνουμε ότι η αρθρίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σε  οποιαδήποτε στάδιο της ζωής του ανθρώπου.

Υπάρχουν περίπου 200 διαφορετικοί τύποι αρθρίτιδας και μπορούν να εμφανιστούν σε ανθρώπους κάθε ηλικίας, ακόμη και σε παιδιά. Οι ασθένειες αυτές επηρεάζουν τον καθένα διαφορετικά.  Οι παθήσεις αυτές μπορούν να χωριστούν σε τρεις βασικές ομάδες: τις φλεγμονώδεις αρθρίτιδες, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα και η ουρική αρθρίτιδα, τις μη φλεγμονώδεις, όπως η οστεοαρθρίτιδα και η ρήξη συνδέσμων, και τις αρθρίτιδες του συνδετικού ιστού, όπως ο λύκος και η ινομυαλγία.

Η αρθρίτιδα χαρακτηρίζεται όπως είδαμε παραπάνω από πολλές διαφορετικές ασθένειες όπου έχουν κοινό ένα παρανομαστή τις αρθρώσεις,  Η πραγματική αιτία ανάπτυξης της, είναι  η φθορά των οστών  λόγω ενεργοποιήσεις της   φλεγμονής  των μαλακών μορίων γύρω από την άρθρωση.

Άρα αντιμετωπίζοντας την φλεγμονή μπορεί να έχουμε «θεραπεία».

Πως  όμως μπορούμε να επιτεθούμε στην φλεγμονή;

Ο καλύτερος σύμμαχος για την αντιμετώπιση της είναι :

·          Διατροφή

·         Λήψη ιχθυελαίου

Η διατροφή που θα πρέπει να ακολουθήσουμε  θα πρέπει να είναι αυστηρά Αντιφλεγμονώδης . Η τροφή μας είναι τόσο δυνατή που μπορεί να ενεργοποιήσει ισχυρούς αντιφλεγμονώδης παράγοντες  όπως κι ισχυρούς  προ – φλεγμονώδης παράγοντες.  Είναι στο χέρι μας τι θέλουμε να δώσουμε στο σώμα μας.

Η αντιφλεγμονώδης διατροφή είναι πλούσια: σε  λαχανικά και φρούτα, που στο σώμα μας μεταφράζονται σε  βιταμίνες ,ιχνοστοιχεία, μέταλλα .

 Προτείνει την κατανάλωση κυρίως λευκού κρέατος όπως είναι το κοτόπουλο , γαλοπούλα. Καλές πηγές πρωτεΐνης. Αλλά δεν απαγορεύει  και το κόκκινο κρέας  απλά όχι σε καθημερινή βάση.

 Δεν θα μπορούσε να λείπουν τα Ψάρια & τα Θαλασσινά. Πήγες πλούσιες  σε φώσφορο , ψευδάργυρο,  ιώδιο, ωμέγα 3 , βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

 Αυγά, αλλά μόνο το άσπρο του αυγού. Μια από τις καλύτερες πηγές πρωτεΐνης.

Ελαιόλαδο, το οποίο είναι πλούσιο σε βιταμίνη  Ε και τοκοφερόλες.

 Αβοκάντο και ξηρούς καρπούς .

Τα τρόφιμα που θα πρέπει να αποφεύγουμε είναι εκείνα τα τρόφιμα τα οποία ενεργοποιούν τους μηχανισμούς ανάπτυξης φλεγμονής  και είναι : το ψωμί ή καλύτερα το αλεύρι σε όλες τους τις μορφές. Τα μακαρόνια , το ρύζι , τις πατάτες.

Όσον αφορά την λήψη ιχθυελαίου σίγουρα η πρόσληψη από τις τροφές δεν είναι αρκετή.

Το 1775 δημοσιεύτηκε το πρώτο άρθρο που ανέφερε τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το ιχθυέλαιο στη θεραπεία της αρθρίτιδας.

Στην δεκαετία του ’80, νέες έρευνες προανήγγειλαν πως το ιχθυέλαιο μπορεί να είναι μια θεραπεία για την αρθρίτιδα.

Οι πρόσφατες έρευνες υποδεικνύουν ότι η χρήση ιχθυελαίου  είναι πολύτιμη  για άτομα με φλεγμονώδη αρθρίτιδα, όπως ρευματοειδή αρθρίτιδα και ψωριασική αρθρίτιδα. Επίσης, μπορούν να βοηθήσουν στον έλεγχο των συμπτωμάτων του λύκου.

Επιπλέον, η λήψη των συγκεκριμένων λιπαρών οξέων έχει συσχετιστεί σε αρκετές μελέτες και με μείωση συμπτωμάτων σε καταστάσεις φλεγμονής, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, αλλά και μείωση του πόνου σε φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου και σε περιπτώσεις δυσμηνόρροιας.

Αλλάζοντας τρόπο διατροφής και προσθέτοντας ιχθυέλαιο, έχουμε κάνει ένα μεγάλο βήμα για να θεραπευτούμε από την αρθρίτιδα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
ADVERTISING
Τα πιο διαβασμένα
ADVERTISING
ADVERTISING