ADVERTISING
Δευτέρα 19-02-18
Ο ρόλος της ινσουλίνης στην παχυσαρκία από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy Αναστασία Κουκιαδάκη

Από Αναστασία Κουκιαδάκη / 11 Φεβρουαρίου 2018 - 09:02

Ο ρόλος της ινσουλίνης στην παχυσαρκία από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy Αναστασία Κουκιαδάκη

Iινσουλίνη, στο άκουσμα αυτής, το μυαλό μας πάει αμέσως σε μια ορμόνη  η οποία  είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον διαβήτη ή πιο απλά η ορμόνη που ρυθμίζει την «ζάχαρη» στο σώμα μας. Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η ορμόνη αυτή   παίζει καθοριστικό ρόλο στην παχυσαρκία.

 

Τι είναι ινσουλίνη; Ινσουλίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται από το πάγκρεας όταν αυξάνεται το σάκχαρο του αίματος. Όταν δηλαδή ένα άτομο φάει κάτι γλυκό ή υδατάνθρακες (μακαρόνια, πατάτες, ρύζι, ψωμί, φρούτα) τότε αυξάνεται το σάκχαρο στο αίμα και αυτό προκαλεί την έκκριση ινσουλίνης από το πάγκρεας. Οι πρωτεΐνες έχουν ελάχιστη επίδραση στην ινσουλίνη και το λίπος έχει μηδαμινή επίδραση.

 Η ινσουλίνη θεωρείται αποθηκευτική ορμόνη.

Τι εννοώ με αυτό! Η ινσουλίνη όπως είπαμε αυξάνεται μετά από ένα γεύμα με υδατάνθρακες. Η αύξηση της ινσουλίνης προκαλεί τη μείωση του σακχάρου του αίματος, διότι το επιπλέον σάκχαρο μεταφέρεται με τη βοήθεια της ινσουλίνης μέσα στα κύτταρα, όπου μετατρέπεται σε λίπος. Πιο συγκεκριμένα, η δουλεία της ινσουλίνης είναι να παίρνει την περισσευούμενη γλυκόζη από τους διατροφικούς υδατάνθρακες, τα περισσευούμενα αμινοξέα από τις πρωτεΐνες και να τα αποθηκεύει μέσα στους λιπώδεις ιστούς ως λίπος. Είναι επίσης βοηθητικό να σκέφτεστε την ινσουλίνη ως ορμόνη κλειδώματος: όχι μόνο αποθηκεύει λίπος στους λιπώδεις ιστούς, αλλά και κλειδώνει αυτό το αποθηκευμένο λίπος, ώστε να μη μπορεί να απελευθερωθεί. Με αυτόν τον τρόπο τα γλυκά και οι υδατάνθρακες προσθέτουν βάρος.

 Επιπλέον, η ινσουλίνη αναστέλλει τη διάσπαση του λίπους. Άρα αν ένα άτομο τρώει συνεχώς τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες και πιο συγκεκριμένα υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό φορτίο αυξάνεται η παραγωγή ινσουλίνης και επομένως προσθέτει βάρος. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που λέμε ότι οι υδατάνθρακες παχαίνουν, αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα τους βγάλουμε από την διατροφή μας, αλλά, θα χρησιμοποιήσουμε υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο και με σωστό συνδιάσμο.

Οι τροφές που προκαλούν πολύ  μεγάλη έκκριση ινσουλίνης  είναι: Όλες οι τροφές που έχουν άμεσα και εύκολα διαθέσιμα σάκχαρα, όπως η ζάχαρη, τα γλυκά, η σοκολάτα, τα αναψυκτικά, το μέλι, τα φρούτα, τα δημητριακά πρωινού το λευκό ψωμί, τα μακαρόνια, το ρύζι και γενικά όλα τα αμυλώδη τρόφιμα. Αυτές οι τροφές ενισχύουν την αύξηση του βάρους.

Οι τροφές που προκαλούν μέτρια έκκριση ινσουλίνης: Οι υδατάνθρακες με αλυσίδες σακχάρων που απαιτείται ενζυματική πεπτική διαδικασία προκειμένου να απελευθερωθούν τα σάκχαρα. Τέτοιες τροφές είναι τα ακατέργαστα άλευρα, τα λαχανικά.

Οι τροφές που προκαλούν μικρότερη έως και ελάχιστη έκκριση ινσουλίνης: Οι πρωτεϊνούχες τροφές, όπως το κρέας, το κοτόπουλο, το αυγό , τα ψάρια.  

Ο σωστός συνδυασμός των τριών βασικών θρεπτικών συστατικών είναι το κλειδί για τον έλεγχο της ινσουλίνης.

Μερικές συμβουλές για να μειώσουμε  την ινσουλίνη  και  να μας βοηθήσει να χάσουμε τα περιττά μας κιλά.

Με την  άσκηση. Η άσκηση προκαλεί την κατανάλωση των προσλαμβανόμενων σακχάρων της τροφής άμεσα, χωρίς να χρειάζεται η παρέμβαση της ινσουλίνης. Έτσι ένα άτομο που ασκείται μειώνει άμεσα τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος χωρίς να αυξάνεται η παραγωγή ινσουλίνης. Έτσι η συστηματική αερόβιος άσκηση μειώνει την έκκριση ινσουλίνης από τον οργανισμό και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για απώλεια βάρους.

Αφαιρώντας από την διατροφή μας τις τροφές που προκαλούν αυξημένη έκκριση ινσουλίνης ή συνδυάζοντας της σωστά μέσα στην ημέρα μας.

Με σωστό συνδυασμό τροφών όπως ανάφερα παραπάνω.

Ισορροπία σε κάθε γεύμα μας μεταξύ πρωτεΐνης- υδατάνθρακα – λίπους.

Μικρά και συχνά γεύματα  (3 κύρια γεύματα και 2 με 3 μικρά σνακ).

Δεν παραλείπουμε ποτέ το πρωινό.

Πίνουμε 30 λεπτά πριν από κάθε γεύμα ένα ποτήρι νερό.
 

Συμπερασματικά, η ινσουλίνη είναι μια ορμόνη που σχετίζεται με την παχυσαρκία και ο καλύτερος τρόπος για να ελέγχουμε την έκκριση της είναι η διατροφή μας, για αυτό προσέχουμε τι τρώμε και έχουμε μια ισορροπία στα γεύματα μας (πρωτεΐνη – υδατάνθρακας – λίπος), όταν υπάρχει ισορροπία αυτών των μακροθρεπτικών συστατικών τότε έχουμε ορμονική ισορροπία.

              Όταν έχουμε ορμονική ισορροπία έχουμε αυτομάτως και καλή  υγεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
ADVERTISING
Τα πιο διαβασμένα
ADVERTISING
ADVERTISING