ADVERTISING
Πέμπτη 26-04-18
Το όγδοο θαύμα του σύγχρονου κόσμου που προκαλεί τρόμο

24 Δεκεμβρίου 2017 - 09:02

Το όγδοο θαύμα του σύγχρονου κόσμου που προκαλεί τρόμο

Ανατολικά του οροπεδίου του Θιβέτ και Νοτιοανατολικά των Ιμαλαΐων εκτείνεται η οροσειρά που αποτελείται από τις κορυφές πάνω από τα 8.000 μέτρα από τη γη. Η οροσειρά Καρακοράμ αποδίδεται στην τοπική γλώσσα ως η «Μαύρη Οροσειρά», και αντικρίζει την κοιλάδα του Ινδού στα  νότια και του Χίντου Κους στα Δυτικά.

Αυτό δεν θα μπει ποτέ στο δικό μου bucket list

Ο αυτοκινητόδρομος με την ίδια ονομασία, Καρακορούμ έχει χαρακτηριστεί λόγω του υψόμετρου (4.800μ. από την επιφάνεια της θάλασσας) και των αφιλόξενων για τον ανθρώπινο οργανισμό συνθηκών επιβίωσης ως το όγδοο θαύμα του Σύγχρονου Κόσμου(ακολουθώντας σε σειρά την Όπερα του Σίνδεϋ, τη Σήραγγα της Μάγχης, το Αεροδρόμιο Κανσάι, το αεροσκάφος Κόνκορντ, το Φράγμα του Ασσουάν, τον Ουρανοξύστη Σίαρς και το διαστημικό Κέντρο Κέννεντυ). Ο εθνικός δρόμος «Φιλίας και Καλής Θέλησης» όπως αποκαλείται από τις συνεργαζόμενες επί του έργου κυβερνήσεις του Πακιστάν και της Κίνας, εκτείνεται σε 1.300 χλμ , εκ των οποίων τα 887 χλμ είναι Πακιστανικό και τα 413 χλμ Κινεζικό έδαφος.



Ο αυτοκινητόδρομος Καρακοράμ είναι ο υψηλότερα κατασκευασμένος δρόμος της γης και θεωρείται μία παραδεισένια διαδρομή. Ενώνει την Κίνα με το Πακιστάν, σχηματίζοντας το Πέρασμα Khunjerab σε υψόμετρο 4.693 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Η διαδρομή με το τζιπ μέσα από το Πέρασμα θεωρείται ως μία από τις πιο τρομακτικές και ανατριχιαστικές ταξιδιωτικές διαδρομές, αφού είναι ένας δρόμος που διαδέχεται στροφές και τις στενωπούς, ενώ σε πολλά σημεία του οι ρόδες του αυτοκινήτου αιωρούνται από το χείλος του γκρεμού. Πράγματι, 800 μίλια περιπετειώδους διαδρομής δε συνίστανται για τον καθένα:  αντίθετα είναι μία διαδρομή που ίσως προκαλούσε και τους πιο περιπετειώδεις ταξιδιώτες.

Εκτός από το υψόμετρο και το αφιλόξενο έδαφος του δρόμου, συχνό φαινόμενο αποτελούν οι χιονοστιβάδες, η πυκνή χιονόπτωση και φυσικά οι κατολισθήσεις. Ο θλιβερός απολογισμός για την κατασκευή του δρόμου αποτιμάται σε 810 Πακιστανούς εργάτες και 82 Κινέζους, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους  λόγω πτώσεων και κατολισθήσεων στους κρημνούς των βουνών και τα φαράγγια από το 1959, έτος της ανέγερσης έως και το 1986 το έτος της ολοκλήρωσης και παράδοσης του δρόμου, έπειτα από 27 χρόνια κατασκευής.



Το θεόρατο κατασκεύασμα που μοιάζει να αιωρείται ενώνει τις δύο χώρες κατά μήκος της οροσειράς Καρακοράμ. Δημιουργήθηκε στο μονοπάτι του άλλοτε Δρόμου του Μεταξιού τον οποίο διέσχιζαν καραβάνια που ήταν οι δίαυλοι του εμπορίου και της επικοινωνίας του αρχαίου Κόσμου. Η οροσειρά Καρακοράμ έχει ανακηρυχτεί από τη βρετανική εφημερίδα “Guardian” ως ο ιδανικότερος προορισμός των επισκεπτών στο Πακιστάν.

Αξίζει μία μνεία στο όρος Κ2: Το όρος Κ2 είναι μία από τις κορυφές της οροσειράς και επίσης, το δεύτερο υψηλότερο όρος στον κόσμο. το «Άγριο Βουνό» έχει πάρει την ονομασία του λόγω της σκληροτράχηλης ανάβασης που απαιτεί και λόγω του μεγάλου ποσοστού θνησιμότητας των παράτολμων ορειβατών. Λόγω της απομακρυσμένης θέσης του, το όρος δεν είχε λάβει όνομα από τον ντόπιο πληθυσμό του χωριού Ασκόλε και έτσι χαρακτηρίστηκε απλά όρος Κ2 κατά  την μεγάλη τοπογραφική επιθεώρηση.

Μία θλιβερή πραγματικότητα αποτελεί το γεγονός ότι, ενώ σε περίοδο ειρήνης, η παρθένα ομορφιά του βόρειου τμήματος του Πακιστάν αποτελούσε πόλο έλξης για τους ταξιδιώτες και πηγή απασχόλησης για τους ντόπιους κατοίκους, η ευημερία της περιοχής υπονομεύεται από τα συχνά ξεσπάσματα βίας. Ως αναπόφευκτο αποτέλεσμα της διατάραξης της ειρήνης της περιοχής ο πληθυσμός των ορειβατών και των πεζοπόρων έχει συρρικνωθεί, αποστερώντας πολύτιμα έσοδα και απασχόληση από τις κοινότητες των ντόπιων που βιοπορίζονται από την ορειβατική δραστηριότητα των βουνών απαράμιλλης ομορφιάς της γης του Πακιστάν.

Στο απόσπασμα της διαδρομής στο βίντεο μπορούμε να σχηματίσουμε εικόνα για το πώς είναι ίσως η εμπειρία της διαδρομής στις περίτεχνα χαραγμένες κλίμακες ανάμεσα στα δύσβατα και ονειρικά μέρη της Ασιακής Γης.

 

flowmagazine.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
ADVERTISING
Τα πιο διαβασμένα
ADVERTISING
ADVERTISING