ADVERTISING
Σάββατο 25-06-22
Αυγούστα Θεοδούλου: Η Κύπρια σχεδιάστρια μόδας που διαπρέπει στο Παρίσι

Από Ελεονώρα Μαρία Βλαδιμήρου / 21 Φεβρουαρίου 2022 - 13:01

Αυγούστα Θεοδούλου: Η Κύπρια σχεδιάστρια μόδας που διαπρέπει στο Παρίσι

H Αυγούστα Θεοδούλου κατάφερε να σπάσει τα κλισέ και να καθιερωθεί αθόρυβα στην μητρόπολη της μοδας.

Έχει το δικό της βιώσιμο brand, Αvgousta Theodoulou, και οι δημιουργίες της έχουν παρουσιαστεί σε επιδείξεις στο Παρίσι, την Ουάσιγκτον, τη Σαγκάη και την Αθήνα. 


1.Σε ποια φάση δημιουργικότητας βρίσκεσαι τώρα;

Αυτές τις μέρες δουλεύω πάνω σε αρκετά πρότζεκτ και ιδέες. Ανάμεσα σε αυτά είναι μια μίνι συλλογή για το χειμώνα 2022 με ρούχο και αξεσουάρ. Κάποια κομμάτια της συλλογής αυτής θα φτιάχνονται σε μικρές ποσότητες, σε μικρά ατελιέ στην Ελλάδα και τη Γαλλία, στο Παρίσι. Συνεχίζω επίσης να εμπλουτίζω τη σειρά μεταξωτών φουλαριών που είναι μια διαρκώς εξελισσόμενη συλλογή.

Ταυτόχρονα, έχω ξεκινήσει μια συνεργασία με μια ελληνική startup εταιρεία, με σκοπό να αναπαραστήσουμε τη δουλειά μου με τρισδιάστατα φωτορεαλιστικά μοντέλα. Έχουμε μόλις ξεκινήσει να τα χρησιμοποιούμε και στο ηλεκτρονικό κατάστημα για τα φουλάρια και τα σκουλαρίκια μου. Η χρήση αυτής της τεχνολογίας ως μέσο αναπαράστασης έχει πολλά να προσφέρει και στον επισκέπτη, και σε εμένα ως σχεδιάστρια, αλλά και στο περιβάλλον. Ο επισκέπτης  μπορεί να αλληλεπιδράσει καλύτερα με το προϊόν. Εγώ ως σχεδιάστρια μπορώ να δω και να επικοινωνήσω ένα προϊόν ακόμα και πριν την κατασκευή του. Τέλος, έχοντας καλύτερη εικόνα για τη ζήτηση, γίνεται πιο στοχευμένη παραγωγή, αποφεύγοντας έτσι τα αχρείαστα μεγάλα αποθέματα που επιβαρύνουν το περιβάλλον.

  

2.Περίγραψε μας με λίγα λόγια την άποψη σου για το ένδυμα;

Το ένδυμα είναι ένα μέσο έκφρασης. Μας βοηθάει να συστηθούμε και να εκφραστούμε χωρίς περιττά λόγια. Μπορεί να επιδείξει σοβαρότητα, δυναμικότητα, αμυντική ή επιθετική διάθεση, ή ακόμη και παραίτηση. Έχει τη δύναμη ακόμη και να διαμορφώσει τη διάθεση και την ψυχολογία μας. Κριτήριο για τη σωστή επιλογή ενός ενδύματος δε θα πρέπει να αποτελεί μόνο η αισθητική του, αλλά και η ποιότητα του και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Θα πρέπει να μας απασχολούν ερωτήματα όπως το πού και πώς φτιάχτηκε.

 

3.Ο χαρακτήρας των δικών σου δημιουργιών;

Αυτό που τις χαρακτηρίζει είναι ότι συνδυάζουν αρμονικά πολλά διαφορετικά στοιχεία. Θα έλεγα ότι σε κάθε δημιουργία μου μπορεί να διακρίνει κανείς ένα κράμα από διαφορετικά στυλ. Παρόλα αυτά, το αποτέλεσμα έχει πάντα μια ευδιάκριτη ταυτότητα. Επίσης, το γεγονός ότι χρησιμοποιώ κυρίως μονόχρωμα, ουδέτερα και ποιοτικά υφάσματα δίνει στις δημιουργίες μου ένα διαχρονικό χαρακτήρα.

 

4.Σε ποιες γυναίκες απευθύνεσαι;

Ιδανικά μέσα από το έργο μου αλλά και την όλη στάση μου, θα ήθελα να απευθυνθώ στη γυναίκα που επιλέγει με προσοχή αυτό που θα φορέσει, την ενδιαφέρει η ποιότητα και το σχέδιο ενός ρούχου, αλλά και να προβληματίσω τη γυναίκα που επιλέγει την ποσότητα.

Επίσης, θέλω να προτείνω το ρούχο σε πολλές και διαφορετικές προσωπικότητες και να δω πως μεταμορφώνονται μέσα σε αυτό, αλλά ακόμη και πως το ίδιο το ρούχο μεταμορφώνεται πάνω σε αυτές.

 

5.Πώς έγινε να ζήσεις Παρίσι;

Έγινε μια πρόταση στον σύζυγο μου να εργαστεί ως ερευνητής σε ένα πανεπιστήμιο στο Παρίσι και τότε πήραμε την απόφαση να εγκατασταθούμε εκεί το φθινόπωρο του 2013.

 

6.Από που κατάγεσαι;

Κατάγομαι από την Κύπρο και συγκεκριμένα από την Αυγόρου.

 

7.Το σχέδιο πώς προέκυψε στη ζωή σου;

Πολύ πριν προκύψει το σχέδιο μόδας στη ζωή μου, μου άρεσε να μαθαίνω τεχνικές και με φαντασία να τις εφαρμόζω όπου μπορούσα. Σε ηλικία 8 χρονών είχα μάθει βελονάκι και είχα αρχίσει να φτιάχνω τα πρώτα ρούχα για τις κούκλες μου. Έπειτα πειραματιζόμουν με διάφορες τεχνικές και διαπίστωνα όλο και περισσότερο ότι η διαδικασία της δημιουργίας με συνέπαιρνε έντονα. Αγόραζα διαφορετικού τύπου υλικά και προσπαθούσα να τα “πλάσω” μέχρι τελικά να καταλήξω σε κάτι που είχε νόημα για μένα, μέχρι να γεννηθεί μια νέα ιδέα και να συνεχίσω από εκεί. Έβλεπα ότι αυτό δε σταμάταγε… η μία ιδέα έφερνε την άλλη και προσπαθούσα να τις εφαρμόσω αυτοδίδακτα.  

Μια πρώτη σκέψη να ασχοληθώ με το σχέδιο μόδας σοβαρά είχα το 2005, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των προπτυχιακών σπουδών Πληροφορικής στα Ιωάννινα. Όσο περίεργο και αν ακούγεται, τότε είχα ένα δίλημμα αν θα έπρεπε να κάνω μεταπτυχιακό στην Πληροφορική ή αν θα σπούδαζα κάτι σχετικό με τη μόδα. Μετά όμως από συζήτηση με τον σύντροφό μου καταλήξαμε ότι η στροφή στη μόδα θα ήταν κάπως... ουτοπική. Τελικά, έκανα το μεταπτυχιακό και εργαζόμουνα παράλληλα σαν καθηγήτρια Πληροφορικής. Το δημιουργικό κομμάτι παρέμενε όμως ζωντανό, σαν χόμπι.

Όταν αποφασίσαμε να μετακομίσουμε στο Παρίσι, στα τέλη του 2013, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες που έδινε αυτή η πόλη, το είδα σαν “κάλεσμα” να κάνω πραγματικότητα αυτό που μέχρι τότε θεωρούσα ουτοπικό, να ασχοληθώ με το σχέδιο μόδας.

 

8.Πώς λειτουργούν τα πράγματα στα θέματα μόδας;

Ίσως αξίζει να αναφερθώ στο πως λειτουργούν τα πράγματα πίσω από τα φώτα, γιατί είναι αυτά που μπορεί να μη γνωρίζει καλά ο περισσότερος κόσμος. Υπάρχουν κανόνες που επιβάλλουν γρήγορους ρυθμούς και μεγάλες ποσότητες.

Αυτοί που επωφελούνται κυρίως είναι οι μεγάλες αλυσίδες που κάνουν μαζική παραγωγή ρούχων, συνήθως κακής ποιότητας, στοχεύοντας σε χαμηλές τιμές. Εντείνεται έτσι η υπερκατανάλωση και η εργασιακή εκμετάλλευση. Πολλές μικρές μονάδες παραγωγής αναγκάστηκαν να κλείσουν, ενώ οι μεγάλες βιομηχανίες παραγωγής σχεδόν αρνούνται να εξυπηρετήσουν μικρά πρότζεκτ νέων και ανεξάρτητων δημιουργών γιατί δεν τα θεωρούν επικερδή, ή τα κοστολογούν πολύ ακριβά. Αυτό τελικά σκοτώνει τη δημιουργικότητα και απειλεί τα μικρά μπραντ.

Τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να προβάλλονται τα διάφορα περιβαλλοντικά και ηθικά ζητήματα. Πολλές εταιρείες μαζικής παραγωγής αναγκάζονται να δείξουν ότι ενδιαφέρονται για αυτά, και υπόσχονται αλλαγές.

Σε ατομικό επίπεδο, κατά την άποψη μου, χρειάζεται να αλλάξουμε νοοτροπία και να γίνουμε πιο επιλεκτικοί. Ο καταναλωτής πρέπει να αρχίσει να ενημερώνεται και να επιλέγει πιο προσεκτικά αυτό που αγοράζει.

Από την πλευρά μου ως σχεδιάστρια και ως μπραντ δεν ακολουθώ τις επιταγές του fast fashion που εκμεταλλεύεται ή εξαιρεί τον άνθρωπο από τη διαδικασία, ξεθωριάζει το προσωπικό στυλ και στερείται ποιότητας. Αντίθετα, τάσσομαι υπέρ της φιλοσοφίας του slow fashion που σέβεται τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Προσπαθώ να δώσω διαχρονική αξία στο ρούχο, γι’ αυτό και δεν βιάζομαι να το αντικαταστήσω με το επόμενο (δεν το προτείνω δηλαδή για μία συγκεκριμένη σεζόν).

 

9.Είναι εύκολο να κάνει κανείς καριέρα και να καθιερωθεί στον υφιστάμενο κόσμο της μόδας;

Θα έλεγα ότι είναι μια μεγάλη πρόκληση. Ο κόσμος της μόδας είναι απαιτητικός και ανταγωνιστικός. Δύσκολα μοιράζεται πληροφορίες με κάποιον καινούριο δημιουργό που θέλει να εισέλθει στον χώρο, για να τον βοηθήσει να ξεπεράσει διάφορα εμπόδια. Κάθε πληροφορία κοστίζει.

Επιπλέον, οι βιομηχανίες παραγωγής (τεχνίτες, παραγωγοί πρώτων υλών) δεν υπολογίζουν εύκολα νέους σχεδιαστές ή μικρές εταιρίες στο ξεκίνημα τους. Χρειάζεται χρόνος, δύναμη, σκληρή δουλειά και αρκετές θυσίες για να πείσει κανείς τόσο τη βιομηχανία παραγωγής αλλά και την αγορά.

Σε όλο αυτό το μακρινό και δύσκολο ταξίδι, πιστεύω είναι σημαντικό να καταφέρει κανείς να διατηρήσει την ταυτότητα του για να μπορέσει να δημιουργήσει γερές βάσεις που θα του επιτρέψουν να καθιερωθεί στο χώρο. 

Υπάρχει η άποψη ότι χωρίς γνωριμίες και χωρίς κεφάλαιο δεν μπορεί κανείς να ξεχωρίσει στο χώρο της μόδας. Εγώ πάντα πίστευα ότι υπάρχει και άλλος δρόμος!

 

10.Ποια η διαφορά του style από τη μόδα;

Η μόδα, όπως γενικά την αντιλαμβανόμαστε, αναφέρεται στο επίκαιρο, όλα όσα προτείνονται μια δεδομένη χρονική περίοδο, όπως αυτή επηρεάζεται από τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις. Εμπεριέχει στοιχεία τόσο διαχρονικά, όσο και εφήμερα που αποτελούν απλά τις τρέχουσες τάσεις της εποχής.

Το στυλ, από την άλλη, δε διαμορφώνεται απαραίτητα από τις τρέχουσες τάσεις, αλλά από τον συναισθηματικό μας κόσμο. Είναι ο τρόπος έκφρασης του καθενός. Το στυλ μπορεί να ανανεωθεί, να δεχθεί ερεθίσματα αλλά η βάση του παραμένει διαχρονική.

 

11.Ποια κομμάτια σου αγαπάς ιδιαίτερα;


Από όλα τα κομμάτια που δημιουργώ παίρνω μια σημαντική συναισθηματική ικανοποίηση. Παρόλα αυτά θα έλεγα ότι τα κομμάτια της πρώτης μου συλλογής είναι αυτά τα οποία αγαπώ περισσότερο, γιατί με ταξίδεψαν και κυριολεκτικά και μεταφορικά και συνεχίζουν να αποτελούν για εμένα πηγή έμπνευσης. Το λογότυπο του μπραντ μου είναι επίσης εμπνευσμένο από αυτή τη συλλογή, αφού ουσιαστικά περιέχει τα αρχικά μου σε φτερωτή διάταξη. Η συλλογή ήταν εμπνευσμένη από την αρχαία ελληνική μυθολογία και συγκεκριμένα από το μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου.

 

12.Η καθημερινότητα σου στο Παρίσι;


Ζω στο Παρίσι από τα τέλη του 2013. Αρχικά ως φοιτήτρια, όπου είχα την τύχη να επισκεφθώ αλλά και να δουλέψω στα παρασκήνια πολλών επιδείξεων μεγάλων σχεδιαστών κερδίζοντας πολλές γνώσεις και εμπειρίες. Το 2016, τελείωσα τις σπουδές μου και η καθημερινότητα μου μπορώ να πω ότι επικεντρώθηκε πιο πολύ στη δουλειά μου και το πως θα έστηνα γερές βάσεις για να φτιάξω τελικά επίσημα την εταιρεία μου στο Παρίσι το 2019. Στο μεταξύ, φυσικά, δημιούργησα φιλίες με ανθρώπους από όλα τα μέρη του κόσμου. Από Γαλλία, Ιταλία, Εκουαδόρ, Ελλάδα, Κίνα, κ.α, και άρχισα να απολαμβάνω στιγμές μέσα από τις οποίες ανακάλυψα πολιτισμούς, κουλτούρες, ανθρώπους, συμπεριφορές. Έπειτα ήρθε η πανδημία και έκτοτε έχω περιορισμένους εξόδους. Αλλά συνεχίζουμε το πολιτισμικό δέσιμο μέσα από τις επισκέψεις σε φίλους όπου ανακαλύπτουμε τις γαστρονομικές συνήθειες των διαφόρων λαών. Το φαγητό ανέκαθεν πίστευα ότι συνδέει τους ανθρώπους. Η γαστρονομία εμπεριέχει τόσο το φαγητό όσο και τη φροντίδα και την περιποίηση.

 

13.Ποιες προσλαμβάνουσες είναι σημαντικές στην πρωτεύουσα της μόδας;

 
Το Παρίσι είναι μια μητρόπολη με πολλές πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Πολλά μουσεία, εκθέσεις και εκδηλώσεις. Οι επιρροές και τα ερεθίσματα είναι αμέτρητα και παντού. Με επηρεάζει και με εμπνέει πολύ η γοτθική αρχιτεκτονική. Οπότε θα έλεγα ότι ακόμη και μια απλή βόλτα στην πόλη μπορεί να σε εμπνεύσει.

 

14.Τη Γαλλίδα πως θα την προσδιόριζες από πλευράς στιλ;

Θα τη χαρακτήριζα χαλαρή και επιλεκτική. Θα έλεγα ότι επιλέγει ως επί τω πλείστον ουδέτερα χρώματα τα οποία επιτρέπουν περισσότερους συνδυασμούς. Προτιμάει συνήθως διαχρονικά κομμάτια τα οποία θα τα κρατήσει καιρό στην ντουλάπα της.

 

15.Τι είναι μόδα για σένα;

Η μόδα ήταν πάντα συνδεδεμένη με τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις, αλλά και με την ίδια τη θέση της γυναίκας και του άντρα μέσα σε αυτές. Μελετώντας την εξέλιξη της μόδας, βλέπουμε την ιστορία μας σε μια πιο απλουστευμένη και ευχάριστη μορφή.

Στην πραγματικότητα η μόδα περιλαμβάνει πολλά στυλ και προτάσεις διαφόρων σχεδιαστών ή επωνυμιών. Ασχέτως πόσα από αυτά θα καταφέρουν τελικά να φθάσουν στα καταστήματα ή θα προβληθούν στο ευρύ κοινό ως νέες τάσεις.

Για μένα η μόδα δεν ήταν ποτέ τα εκθαμβωτικά φώτα ούτε ο υπερκαταναλωτισμός που μας θέλει να αλλάζουμε γκαρνταρόμπα κάθε σεζόν.

Ανέκαθεν μου άρεσε να παρακολουθώ τις επιδείξεις, τα μαγευτικά ρούχα και τις λεπτομέρειες τους. Με γοήτευαν οι ιδιαίτερες και πρωτοποριακές ιδέες καθώς και η εξέλιξη των ιδεών αυτών μέσα στο χρόνο. Σήμερα, ως σχεδιάστρια, εξακολουθώ να εστιάζω σε αυτήν πλευρά της μόδας, στην πλευρά που με γοήτευε από μικρή και όχι στην εμπορική πλευρά της. Είναι ένας χώρος μέσα στον οποίο έχω τη δυνατότητα να ονειρεύομαι, να δημιουργώ, να εκφράζομαι, να επικοινωνώ πλέον τις δικές μου ιδέες και το έργο μου.

 

16.Αγαπημένο χρώμα έχεις;

Τα αγαπημένα μου χρώματα είναι το γκρι και το μαύρο. Ειδικά στο θέμα ρούχο δε χρησιμοποιώ φανταχτερά χρώματα, γιατί προτιμώ και επιδιώκω να αναδεικνύω τη φόρμα, τον όγκο και τη δομή του.

 

17.Πότε σχεδιάζεις;

Συνήθως αρχίζω να σχεδιάζω αφού έχω πειραματιστεί με διάφορες τεχνικές, υφές και υφάσματα, και αφού έχω τοποθετήσει τα πρώτα δείγματα που δημιούργησα πάνω στην κούκλα. Η κούκλα με τα δείγματα, μαζί με άλλα στοιχεία αντίστοιχης διάθεσης, όπως εικόνες και ήχοι, συνθέτουν ένα μικρό κόσμο μέσα στον οποίο θέλω να μεταφερθώ για να σχεδιάσω.

 

18.Μπορείς να μας πεις τη διεργασία της εκπόνησης μιας συλλογής σου;

Το πρώτο στάδιο της διεργασίας είναι η έμπνευση. Συνήθως καθοδηγούμαι από συναισθήματα τα οποία μπορεί να έχουν γεννηθεί από το ό,τιδήποτε. Μπορεί να είναι ένα τραγούδι, ένας πίνακας, μια αρχιτεκτονική ενός κτιρίου ή ακόμη και μια συζήτηση.

Έπειτα, όπως είπα και προηγουμένως, αρχίζω να πειραματίζομαι με διάφορες τεχνικές και υφάσματα δημιουργώντας νέες υφές και δομές. Αφού φτιάξω διάφορα δείγματα τα τοποθετώ σε διάφορα σημεία πάνω στην κούκλα και αρχίζω να σχεδιάζω τη συλλογή μου στον υπολογιστή. Στη συνέχεια αναζητώ τα κατάλληλα υφάσματα. Μπορώ να πω ότι για μένα αυτό είναι ένα αρκετά χρονοβόρο στάδιο αλλά ίσως και το πιο καθοριστικό για το τελικό αποτέλεσμα. Έπειτα φτιάχνω τα πρωτότυπα κομμάτια της συλλογής. Αυτό είναι ένα στάδιο που μέχρι στιγμής αναλαμβάνω αποκλειστικά εγώ γιατί αυτή είναι ίσως η πιο δημιουργική στιγμή στην οποία η έμπνευση κορυφώνεται και μπορώ να τροποποιήσω ή ακόμη και να προσθέσω νέα σχέδια στη συλλογή. Στη δική μου περίπτωση, το κόνσεπτ της συλλογής δουλεύεται μέσα σε όλα τα στάδια που προανέφερα. Κάποιες φορές για αλλού ξεκινάω, αλλά στην πορεία όλα τα στάδια με πάνε εκεί που πρέπει. Τέλος, ακολουθεί η οργάνωση της παρουσίασης, μπορεί να είναι μια φωτογράφιση ή μια επίδειξη.

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by AVGOUSTA THEODOULOU (@avgoustatheodoulou)



 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by AVGOUSTA THEODOULOU (@avgoustatheodoulou)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by AVGOUSTA THEODOULOU (@avgoustatheodoulou)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by AVGOUSTA THEODOULOU (@avgoustatheodoulou)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by AVGOUSTA THEODOULOU (@avgoustatheodoulou)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by AVGOUSTA THEODOULOU (@avgoustatheodoulou)

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by AVGOUSTA THEODOULOU (@avgoustatheodoulou)

 Photographer : Jeanne-Rose Olivier

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα