ADVERTISING
Σάββατο 20-07-19
Κυτταρίτιδα και διατροφή από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy Αναστασία Κουκιαδάκη

Από Αναστασία Κουκιαδάκη / 29 Ιανουαρίου 2019 - 09:02

Κυτταρίτιδα και διατροφή από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy Αναστασία Κουκιαδάκη

Ένα από τα πιο συχνά εμφανιζόμενα προβλήματα στη γυναίκα λέγεται ΚΥΤΑΡΙΤΙΔΑ.

Είναι πρόβλημα γένους θηλυκού με ποσοστό περίπου 85%. Ανεξάρτητα από ύψος, κιλά και ηλικία.

Εκτός όμως από τις γυναίκες και οι άνδρες καλύπτουν ένα 15% του ποσοστού του προβλήματος, αλλά λόγω διαφορετικής κατασκευής του σώματος ( διότι έχουν περισσότερο μυϊκό ιστό & πιο σκληρό δέρμα) δεν είναι τόσο έντονο το φαινόμενο.

Τι είναι όμως η κυτταρίτιδα και πως μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε

Κυτταρίτιδα δεν είναι τίποτα άλλο από την εναπόθεση νερού και λίπους στον υποδόριο ιστό. Συνοδεύεται από εμφάνιση "ρυτίδων" στο δέρμα, τη λεγόμενη και γνωστή σε όλους «φλούδα πορτοκαλιού». Το φαινόμενο αυτό οφείλεται σε επιφανειακές στρώσεις λίπους, το οποίο είναι παγιδευμένο κάτω από το δέρμα, με αποτέλεσμα να αναπτύσσεται σε αυτά τα σημεία μία φλεγμονή και να δημιουργούνται συμφύσεις. Με αυτόν τρόπο λοιπόν, καταστρέφονται οι ίνες κολλαγόνου και ελαστίνης που διατηρούν την φυσιολογική δομή της περιοχής.

Μπορεί να εμφανιστεί σε όλα τα σημεία του σώματος, αλλά τα πιο συνηθισμένα είναι:

·                     μηροί

·                      γλουτοί

·                      εσωτερικό των μπράτσων

·                      στομάχι

·                      κοιλιά

·                     γάμπες

 Ποιοι παράγοντες ευθύνονται για την δημιουργία της;

Σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν και επιδρούν θετικά στην εμφάνιση της κυτταρίτιδας είναι οι εξής:

·                     καθιστική ζωή

·                     κακή αιματική και λεμφική κυκλοφορία ( που έχει σαν αποτέλεσμα την ανεπαρκή αποβολή των τοξινών από τους

                      ιστούς και την κατακράτηση υγρών)

·                     μειωμένη φυσική δραστηριότητα

·                     ασταθή κύκλο περιόδου (λόγω κατακράτησης υγρών, ορμονικές διαταραχές)

·                     κάπνισμα

·                     αλκοόλ

·                     δυσκοιλιότητα (κατακράτηση υγρών και τοξινών)

·                     έντονο στρες

·                     ανεπαρκή ενυδάτωση

·                     στερητικές δίαιτες

·                     απότομη απώλεια σωματικού βάρους

·                      ΔΙΑΤΡΟΦΗ, άφησα για το τέλος το πιο σημαντικό παράγοντα

Επομένως, ελέγχοντας την διατροφή μας μπορούμε να αποκτήσουμε ένα σώμα σφριγηλό δίχως φλεγμονές, καθώς και ένα σώμα απαλλαγμένο από την κυτταρίτιδα. Ελέγχοντας τον παράγοντα διατροφή αυτόματα ελέγχοντα και οι υπόλοιποι παράγοντες.

Πως η διατροφή μας επηρεάζει την κυτταρίτιδα

Στην πραγματικότητα «η φλούδα πορτοκαλιού» είναι οι τοξίνες που συσσωρεύονται στον οργανισμό από την κακή διατροφή. Άρα, προσπαθώντας το σώμα μας, να μας προστατέψει, αποθηκεύει τις τοξίνες κάτω από το δέρμα μας.

Το διατροφικό σχήμα που προτείνεται είναι το εξής:

·                      Κατανάλωση σε κάθε γεύμα φρούτα και  λαχανικά: διότι περιέχουν σημαντικές ποσότητες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Επίσης, είναι πολύτιμα για τις φυτικές ίνες αλλά και την υψηλή τους περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά. Είναι, άλλωστε, γνωστό ότι στοιχεία όπως οι βιταμίνες Α, Ε και C, καθώς και τα καροτένια, το σελήνιο και τα φλαβονοειδή, μπορούν να επιβραδύνουν τη διαδικασία της πρόωρης γήρανσης, ενώ ταυτόχρονα, έχουν την ικανότητα να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, διαδικασία σημαντική για την αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας.

·          Mειωμένη πρόσληψη  «κακού» λίπους: δηλαδή το κορεσμένο λίπος. Είναι το λίπος που βρίσκεται σε λιπαρά κρέατα, τηγανητά, μαγιονέζα, αλλαντικά, ζωικά βούτυρα, αυγά (ο κρόκος των αυγών),  γαλακτοκομικά πλήρης. 

·         Κατανάλωση «καλού « λίπους: Καλό λίπος θεωρείται το ελαιόλαδο, το οποίο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε και σε φυσικά αντιοξειδωτικά. Περιέχει τις  πολύτιμες πολυφαινόλες και τα φλαβονοειδή, που προστατεύουν τον οργανισμό από την πρόωρη γήρανση. Επίσης, εκτός από το ελαιόλαδο ένα κουταλάκι ωμέγα 3- λιπαρού οξέως θα βοηθήσει στην καλύτερη αιμάτωση και συνεπώς στην κυκλοφορία τους αίματος. Οι ξηροί καρποί κι το αβοκάντο είναι επίσης πολύ καλές πήγες λίπους.

·                     Νερό : είναι απαραίτητο για τη ζωή. Η διατήρηση της ενυδάτωσης είναι σημαντική για τη σωματική και τη νοητική υγεία. Το νερό είναι μία απαραίτητη ουσία, που παίζει καθοριστικό ρόλο στον ανθρώπινο μεταβολισμό όλων των βασικών θρεπτικών συστατικών (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη).  30 Λεπτά πριν από κάθε γεύμα είναι καλό να πίνουμε 1- 2 ποτήρια νερό.

·                     Μειωμένη πρόσληψη απλών σακχάρων (υδατανθράκων) & αύξηση κατανάλωσης φρούτων κι λαχανικών: πρέπει να περιοριστούν τα απλά σάκχαρα όπως η ζάχαρη σε όλες τις μορφές της.  Πιο συγκεκριμένα η  ζάχαρη είναι μια μορφή υδατάνθρακα που βρίσκεται παντού και έχει άμεση σχέση με την ανάπτυξη της κυτταρίτιδας. Δεν είναι μόνο τα γλυκά και όσες τροφές είναι φανερό ότι περιέχουν πολλά ζάχαρα λόγω γεύσης (μπισκότα, καραμέλες, πάστες, μέλι, μαρμελάδες). Δυστυχώς τα σάκχαρα βρίσκονται κρυμμένα σε πολλές τροφές όπως ψωμί, κονσερβοποιημένα τρόφιμα, σάλτσες, μακαρόνια, ρύζι, πατάτες. Η ζάχαρη που παίρνουμε από τις τροφές ελευθερώνεται στο αίμα με τη μορφή της γλυκόζης. Επομένως, η υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης έχει ως συνέπεια τα αυξημένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Τα απλά σάκχαρα (οι τροφές δηλαδή όπου η ζάχαρη βρίσκεται με την κανονική της μορφή) απελευθερώνονται απότομα και γρήγορα στην κυκλοφορία με αποτέλεσμα να προκαλούν απότομη υπεργλυκαιμία. Αντίθετα, τα σύνθετα σάκχαρα ή τα αργής αποδέσμευσης σάκχαρα προκαλούν πιο αργή και σταδιακή αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Ο οργανισμός για τις διάφορες δραστηριότητές του απαιτεί κάποια ποσότητα γλυκόζης από τον οργανισμό. Όταν λοιπόν η φυσική μας δραστηριότητα και γενικά οι ενεργειακές μας ανάγκες καλύπτουν την προσλαμβανόμενη γλυκόζη, τότε καταναλώνεται όλη η υπάρχουσα γλυκόζη. Όταν όμως τα επίπεδα γλυκόζης είναι πολύ υψηλότερα από τις ανάγκες του οργανισμού σε ενέργεια, τότε έχουμε ποσότητα ανεκμετάλλευτης γλυκόζης (ενέργειας) που αποθηκεύεται. Η αποθήκευση γίνεται στο συκώτι και στους μύες αρχικά, και μετά μετατρέπεται σε λίπος στο λιπώδη και υποδόριο ιστό.
Συγκεκριμένα η γλυκόζη ενώνεται με τα ελεύθερα λιπαρά οξέα δημιουργώντας τα τριγλυκερίδια, που αποτελούν αποθέματα ενέργειας από τον οργανισμό, με τη μορφή λίπους, και έτσι έχουμε διόγκωση των λιπωδών κυττάρων και εμφάνιση της μορφής φλούδας πορτοκαλιού.

·                     Μειωμένο αλάτι: το αλάτι όπως ξέρουμε προκαλεί κατακράτηση υγρών. Έτσι θα πρέπει να περιοριστούν οι αλμυρές τροφές καθώς και η υπερβολική προσθήκη αλατιού στο φαγητό. Τροφές όπως παστά, κονσέρβες, πατατάκια, αλμυρά τυριά θα πρέπει να αποφεύγονται ενώ θα πρέπει να ελέγχουμε την προσθήκη αλατιού κατά τη διάρκεια της μαγειρικής παρασκευής. Τέλος, ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στην κατανάλωση έτοιμου φαγητού ή φαγητού "fast food" αφού σε αυτά τα τρόφιμα η περιεκτικότητα σε αλάτι είναι υψηλή.

·                      Άσκηση: Η κάθε μορφής άσκηση συμβάλλει στην καλύτερη αιμάτωση των ιστών και κυκλοφορία του αίματος καθώς και στη διατήρηση ή απώλεια του σωματικού βάρους.

·                     Η αποφυγή καφεΐνης: έχει διαπιστωθεί ότι επηρεάζει τα επίπεδα της ινσουλίνης (όπως ακριβώς γίνεται και με τους υδατάνθρακες που περιέγραψα παραπάνω). Η αντικατάσταση του καφέ με άσπρο ή πράσινο τσάι ή άλλα αφεψήματα έχει θετική επίδραση στο σώμα μας.

Συμπερασματικά, η σωστή ενυδάτωση και η σωστή διατροφή συνάμα με την κατάλληλη άσκηση, είναι το κλειδί για να αποτρέψουμε το σώμα μας να δημιουργήσει κυτταρίτιδα ή αν υπάρχει να την εξαφανίσει Το σώμα μας είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να μπορέσει να μας προστατέψει από οποιαδήποτε κίνδυνο – νόσο, αρκεί να του δώσουμε τα σωστά υλικά – τρόφιμα για να λειτουργεί στο έπακρο των δυνατοτήτων του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
ADVERTISING
Τα πιο διαβασμένα
ADVERTISING
ADVERTISING