ADVERTISING
Πέμπτη 13-12-18
Υδατάνθρακες και παχυσαρκία από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy Αναστασία Κουκιαδάκη

Από Αναστασία Κουκιαδάκη / 21 Νοεμβρίου 2018 - 09:02

Υδατάνθρακες και παχυσαρκία από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy Αναστασία Κουκιαδάκη

Όσο περισσότερο καιρό καταναλώνουμε τροφές αποτελούμενες από επεξεργασμένους υδατάνθρακες, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχουμε να αναπτύξουμε αντίσταση στην ινσουλίνη, κάνοντας έτσι το χάσιμο βάρους εφιάλτη.

Ας γνωρίσουμε την ορμόνη ινσουλίνη: Η Ινσουλίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται από το πάγκρεας, όταν αυξάνεται το σάκχαρο του αίματος. Μετά από ένα γεύμα  κυκλοφορεί στο αίμα  γλυκόζη και αυτό προκαλεί την έκκριση ινσουλίνης  για να μεταφέρει την γλυκόζη στα κύτταρα που την έχουνε ανάγκη ( αφού την έχει μετατρέψει σε γλυκογόνο). Ο οργανισμός μας μπορεί να αποθηκεύσει γλυκόζη (στους μυς και συκώτι) 60- 90γρ μόνο. Μέχρι εδώ όλα είναι καλά. Όταν η ποσότητες γλυκόζης που κυκλοφορούν στο αίμα είναι μεγάλες και συνεχόμενες τότε η ινσουλίνη μετατρέπεται σε μια αποθηκευτική ορμόνη και  αποθηκεύει την περίσσεια ποσότητα σε λίπος.

 Πιο συγκεκριμένα, η δουλεία της ινσουλίνης είναι να παίρνει την περισσευούμενη γλυκόζη από τους διατροφικούς υδατάνθρακες, τα περισσευούμενα αμινοξέα από τις πρωτεΐνες κα να τα αποθηκεύει μέσα στους λιπώδεις ιστούς ως λίπος. Και σε αυτό το σημείο αρχίζει η άνοδος του λίπους και η αύξηση του σωματικού μας βάρος .Η  ινσουλίνη ως ορμόνη κλειδώματος, όχι μόνο αποθηκεύει λίπος στους λιπώδεις ιστούς, αλλά και κλειδώνει αυτό το αποθηκευμένο λίπος, ώστε να μη μπορεί να απελευθερωθεί. Με αυτόν τον τρόπο τα γλυκά και οι υδατάνθρακες προσθέτουν βάρος

Οι τροφές που προκαλούν πολύ  μεγάλη έκκριση ινσουλίνης  είναι: Όλες οι τροφές που έχουν άμεσα και εύκολα διαθέσιμα σάκχαρα, όπως η ζάχαρη, τα γλυκά, η σοκολάτα, τα αναψυκτικά, το μέλι, τα δημητριακά πρωινού το λευκό ψωμί, τα μακαρόνια, το ρύζι και γενικά όλα τα αμυλώδη τρόφιμα.. Ο οργανισμός μας έχει ελάχιστη έως και καθόλου ανάγκη από αυτές της τροφές.
Οι τροφές που προκαλούν μέτρια έκκριση ινσουλίνης: Οι υδατάνθρακες με αλυσίδες σακχάρων που απαιτείται ενζυματική πεπτική διαδικασία προκειμένου να απελευθερωθούν τα σάκχαρα. Τέτοιες τροφές είναι τα ακατέργαστα άλευρα  όπως το μαύρο ψωμί, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα.
Οι τροφές που προκαλούν μικρότερη έως και ελάχιστη έκκριση ινσουλίνης: Οι πρωτεϊνούχες τροφές, όπως το κρέας, το κοτόπουλο, το αυγό , τα ψάρια, τα λαχανικά.
 

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι και τα φρούτα βοηθάνε σε μεγάλο βαθμό την αύξηση της ινσουλίνης μιας και τα φρούτα έχουνε υδατάνθρακες, εάν όμως συνδυάσουμε ένα φρούτο με τυρί τότε υπάρχει μια ισορροπία και τα επίπεδα της ινσουλίνης δεν ανεβαίνουν απότομα.

 

8 τρόπους για να ελέγξουμε τα επίπεδα της ινσουλίνης:

 

Με την  άσκηση. Η άσκηση προκαλεί την κατανάλωση των προσλαμβανόμενων σακχάρων της τροφής άμεσα, χωρίς να χρειάζεται η παρέμβαση της ινσουλίνης. Έτσι ένα άτομο που ασκείται μειώνει άμεσα τα επίπεδα του σακχάρου του αίματος χωρίς να αυξάνεται η παραγωγή ινσουλίνης. Η συστηματική αερόβιος άσκηση μειώνει την έκκριση ινσουλίνης από τον οργανισμό και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για απώλεια βάρους.
Αφαιρώντας από την διατροφή μας τις τροφές που προκαλούν αυξημένη έκκριση ινσουλίνης.
Με σωστό συνδυασμό τροφών, δηλαδή σε κάθε γεύμα μας ισορροπία μεταξύ πρωτεΐνης –υδατάνθρακα – λίπος.
Μικρά και συχνά γεύματα
3 μεγάλα γεύματα και δυο μικρά
Πίνουμε 30 λεπτά πριν από κάθε γεύμα ένα ποτήρι νερό.
 

Και τέλος θα πρέπει να βάλουμε στην διατροφή μας το ιχθυέλαιο (ω-3 λιπαρά οξέα).

 

Συμπερασματικά, καταρρίπτεται ότι το λίπος παχαίνει αλλά οι υδατάνθρακες παχαίνουν όταν τους καταναλώνουμε ανεξέλεγκτα . Η ινσουλίνη είναι μια ορμόνη που σχετίζεται με την παχυσαρκία και ο καλύτερος τρόπος για να ελέγχουμε την έκκριση της είναι η διατροφή μας, για αυτό διατηρούμε μια ισορροπία στα γεύματα μας (πρωτεΐνη – υδατάνθρακας – λίπος), όταν υπάρχει ισορροπία αυτών των μακροθρεπτικών συστατικών τότε έχουμε ορμονική ισορροπία.

 Όταν έχουμε ορμονική ισορροπία έχουμε αυτομάτως σταθερό βάρος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
ADVERTISING
Τα πιο διαβασμένα
ADVERTISING
ADVERTISING