ADVERTISING
Κυριακή 25-08-19
Κρύο και διατροφή, από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy Αναστασία Κουκιαδάκη

Από Αναστασία Κουκιαδάκη / 20 Δεκεμβρίου 2018 - 09:02

Κρύο και διατροφή, από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy Αναστασία Κουκιαδάκη

Το κρύο άρχισε να δείχνει τα δόντια του σιγά σιγά.  Τα πρώτα κρυολογήματα είναι πραγματικότητα.  Το πιο σημαντικό είναι η πρόληψη και η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι μια πολύπλοκη ομάδα απόκρισης στον τομέα της άμυνας στον οργανισμό μας  και βοηθάει  ενάντια των  οργανισμών που προκαλούν ασθένειες (παθογόνοι παράγοντες).

Μπορούμε να συσχετίσουμε την διατροφή  με την πρόληψη του κρυολογήματος;

Σημαντικό ρόλο στην άμυνα του οργανισμού έχουν  ορισμένες ουσίες των τροφών που είναι απαραίτητες για τις λειτουργίες του οργανισμού.  Όπως τα αντιοξειδωτικά ( οι βιταμίνες A, C, E και το σελήνιο,ψευδάργυρο ) δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες που εισέρχονται στον οργανισμό ή παράγονται σε αυτόν, κάνοντας τα κύτταρα πιο ευάλωτα σε λοιμώξεις και ιώσεις. Τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα συντελούν στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ η έλλειψη φυλλικού οξέος έχει συνδεθεί με τη διατάραξη της ανάπτυξης των λευκοκυττάρων.

 

1.       Αποφύγετε την ζάχαρη.

Τα σάκχαρα, τα δημητριακά και όλα τα αμυλώδη τρόφιμα επηρεάζουν αρνητικά το ανοσοποιήτικο  σύστημα.Πολλές μελέτες συμφωνούν ότι μετά την κατάποση των απλών σακχάρων,  παρατηρείται τεράστια μείωση της παραγωγής λευκών αιμοσφαιρίων. Θυμηθείτε ότι εάν είστε άρρωστοι ή δεν θέλετε να αρρωστήσετε, είναι σημαντικό να δώσετε στο σώμα σας θρεπτικά συστατικά, όχι ζάχαρη.

 

2.       Ύπνος.

Άν και ο ύπνος δεν εμπίπτει στην κατηγορία "διατροφή", αλλά σίγουρα έχει σημασία όταν πρόκειται για την καταπολέμηση του κρύου και της γρίπης.  Η ξεκούραση είναι απαραίτητη για ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα και μια γρήγορη αποκατάσταση εάν αρρωστήσετε.

 

3.       Λαχανικά και φρούτα.

Φροντίστε το πιάτο σας να είναι γεμάτο με αντιοξειδωτικά συστατικά που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά.



4.       Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.

Η κατανάλωση ωμέγα 3 λιπαρών λόγω της αντιφλεγμονώδης του δράσης μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

 

5.       Πρωτείνες.

Επαρκή κάλυψη των αναγκών σε πρωτείνες. Κοτόπουλο , ψάρι, ασπράδια αυγών, κρέας.

 

6.       Άσκηση.

Η τακτική άσκηση βελτιώνει το ανοσοποιήτικο σύστημα.

 

7.       Κουρκουμάς.

Ένα  θεραπευτικό μπαχαρικό που  για αιώνες το χρησιμοποιούσαν στο ανατολικό πολιτισμό για θεραπευτικούς σκοπούς.. Είναι απίστευτα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και έχει αντιφλεγμονώδεις ενώσεις που έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στη βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος.          

 

8.       Πολυφαινόλες.

Εξαιτίας των ισχυρων αντιοξειδωτικών συστατικών που περιέχουν, προσφέρουν ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.

 

Από την άλλη μερία  υπάρχουν τρόφιμα που επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία του ανοσοποιητικού σηστήματος όπως είναι  η κατανάλωση των απλών ,η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα όπου μπορεί να  αποδυναμώσει και να μειώσει την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών.

 

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή σε συνδιασμό με το ωμέγα 3  μπορεί να είναι το κλειδί ενάντια του κρυολογήματος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
ADVERTISING
Τα πιο διαβασμένα
ADVERTISING
ADVERTISING