ADVERTISING
Πέμπτη 13-12-18
Νηστεία και Διατροφή, από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy, Αναστασία Κουκιαδάκη

Από Αναστασία Κουκιαδάκη / 27 Νοεμβρίου 2018 - 09:20

Νηστεία και Διατροφή, από την συνεργάτιδα του Eltopia.com.cy, Αναστασία Κουκιαδάκη

Είμαστε καθοδόν για τα Χριστούγεννα, με τον Νοέμβριο να  προετοιμάζει την  πνευματική  υγεία  με την έναρξη της νηστείας,  όπου ξεκινά στις  15 του Νοέμβρη και τελειώνει  στις 24 του Δεκέμβρη. Μια περίοδο έντονης πνευματικής  και ψυχοσωματικής προετοιμασίας για τον εορτασμό της μεγάλης εορτής της  Γεννήσεως του Κυρίου.

Τι σημαίνει νηστεία;

Η λέξη νηστεία στην κυριολεξία σημαίνει αποχή από κάθε τροφή (παράγεται από το νη - & το ρήμα εσθίω).

Τι επιτρέπεται στην νηστεία;

Στη νηστεία των Χριστουγέννων αποκλείεται από την διατροφή το κρέας  και  τα γαλακτοκομικά, ενώ επιτρέπεται το ψάρι  και το ελαιόλαδο εκτός της ημέρες Τετάρτη και Παρασκευή.

 

Πλεονεκτήματα

- Η περίοδος την νηστείας μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια περίοδος «αποτοξίνωσης» (να διευκρινίσουμε πρώτα από όλα πως οργανισμός μας διαθέτει συστήματα για την αποτοξίνωση του). Είναι ευρέως γνωστό πως  με την αποχή του  κόκκινου κρέατος έχουμε μείωση κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών, αφού  μειώνεται η πρόσληψη του κορεσμένου λίπους.

-   Αύξηση κατανάλωσης λαχανικών και φρούτων, όπου η πρόσληψη αυτών ενισχύουν των οργανισμό με αντιοξειδωτικά συστατικά, αυξάνουν την κινητικότητα των εντέρων, μιας και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.

-   Αύξηση κατανάλωσης ψαριού μια πολύ καλή πηγή ιχθυελαίου (αν και δεν είναι αρκετή). Η συμπλήρωση ιχθυέλαιο είναι απαραίτητη. 

 
Μειονεκτήματα

- Μειώνοντας την κατανάλωση πρωτεΐνης στα γεύματα  μπορεί να οδηγήσει σε υποσιτισμό, σε κακή ανάπτυξη, αλλά και σε εξασθένηση του ανοσοποιητικού. Για αυτό προτιμήστε σε αυτή την περίοδο σόγια( Μη Μεταλλαγμένη), όσπρια και μικρές ποσότητες από αμύγδαλα η πρωτείνη από σόγια.

-  Η πολυήμερη αποχή από το κρέας και τα πουλερικά, ενδέχεται να προκαλέσει ελάττωση των επιπέδων σιδήρου στο αίμα . Προτιμήστε πράσινα φυλλώδη λαχανικά και όσπρια ιδιαίτερα φάκες όμως συμπληρώστε λεμόνι για καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου.

-  Μειωμένη πρόσληψη ασβεστίου λόγω αποχής γαλακτοκομικών προϊόντων. Προτιμήστε πράσινα φυλλώδη λαχανικά , αμύγδαλα, γάλα σόγιας ή αμυγδάλου.

-  Αύξηση βάρους , αν και  πολλές φορές   πολλοί ξεκινάνε νηστεία για να χάσουν βάρος όμως στην πραγματικότητα γίνεται το αντίθετο λόγω αυξημένης κατανάλωσης  επεξεργασμένων υδατανθράκων. Ισορροπημένα γεύματα.

 

Ποιες ομάδες ανθρώπων θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική κατά  την  διάρκεια νηστείας;

- Τα άτομα με σιδηροπενική αναιμία. Η διατροφή τους θα πρέπει να είναι ενισχυμένη  με βιταμίνη B12, φυλικό οξύ, βιταμίνη C.

- Άτομα με σακχαρώδη διαβήτη. Θα πρέπει η διατροφή τους να είναι ισορροπημένη για την σωστή διαχείριση των υδατανθράκων.

- Νεφροπαθείς.  Ιδιαίτερα προσεκτικοί στα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κάλιο και φώσφορο.

- Ηλικιωμένοι. Μια ευπαθή ομάδα ανθρώπων που  συχνά συνυπάρχουν προβλήματα υγείας.

- Παιδιά , έγκυες.  Έχουν ιδιαίτερα  αυξημένες ανάγκες.

 

Γενικότερα , όταν υπάρχουν προβλήματα υγείας  θα πρέπει να είσαστε προσεκτικοί στην έναρξη νηστείας και πάντα με την σύμφωνη γνώμη του γιατρού – διαιτολόγου σας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
ADVERTISING
Τα πιο διαβασμένα
ADVERTISING
ADVERTISING