ADVERTISING
Πέμπτη 13-12-18
Η διατροφή μας τα Χριστούγεννα-Απο την συνεργάτιδα του eltopia.com.cy Αναστασία Κουκιαδάκη

06 Δεκεμβρίου 2018 - 17:24

Η διατροφή μας τα Χριστούγεννα-Απο την συνεργάτιδα του eltopia.com.cy Αναστασία Κουκιαδάκη

Ο Δεκέμβριος είναι εδώ ! Ο μήνας των εορτών και ο μήνας……… των διατροφικών ατασθαλιών.

Οι μελέτες δείχνουν, ότι, οι άνθρωποι αυτή την περίοδο τείνουν να «κερδίζουν» βάρος, κατά μέσο όρο 0,5 – 1 κιλό.

Το γεγονός αυτό, δεν αποτελεί έκπληξη, αφού οι αναφορές των μέσων μαζικής ενημέρωσης δείχνουν ότι μπορούμε να φάμε μέχρι και 6000 kcal (25104 kJ) την ημέρα των Χριστουγέννων, δηλαδή 3 φορές πάνω από την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη για τις γυναίκες και πάνω από 2 φορές για τους άνδρες. Πραγματικά είναι απίστευτο.

Έχετε αναρωτηθεί πότε που οφείλετε αυτό; Οι γιορτινές μέρες είναι άρτια συνδεδεμένες με το φαγητό. Φαγητό = χαρά & ευτυχία. Εδώ κρύβεται μια αλήθεια, αλλά μήπως έχουμε διαστρέβλωση την αλήθεια; Υπερκατανάλωση φαγητού = δυσφορία, κακή διάθεση, παραπάνω κιλά και στο μέλλον ασθένειες.

Συμπέρασμα όλα με μέτρο, τα πάντα θέλουνε κανόνες ακόμη κι αν ξεφύγουμε λίγο ας το κάνουμε με μέτρο.

Φέτος τα Χριστούγεννα ας βάλουμε τους κανόνες μας και που ξέρετε μπορεί να σας γίνουν συνήθεια.

# 1ός κανόνας : ο κανόνας των τριών

Σε κάθε γεύμα διαλέξτε ένα κομμάτι ( όσο η παλάμη σας) (1) κρέας ( όπως γαλοπούλα/ κοτόπουλο/ μοσχαράκι / χοιρινό) συνδυάστε το με (2) σαλάτα ( λαχανικά) και για επιδόρπιο ( 3)φρούτα ή ένα μικρό γλυκό ( κουραμπιέ ή μελομακάρονο) εφόσον είναι κι η τιμητική τους ή διαλέξτε εσείς το γλυκό της αρεσκείας σας.

#2ός κανόνας: προγραμματισμός

Μην μείνετε με άδειο στομάχι όλη μέρα περιμένοντας να φάτε το βράδυ. Μην αφήσετε την καθημερινή διατροφική σας συνήθεια. Μικρά γεύματα.

Αν είστε πεινασμένοι δεν θα μπορείτε να αντισταθείτε σε τίποτα. Αν έχετε σωστή διατροφική συμπεριφορά όλη την ημέρα δεν θα σας κάνει αίσθηση να φάτε ανεξέλεγκτα.

#3ός κανόνας: σκέφτομαι πριν φάω ( όχι μόνο τα Χριστούγεννα)

Σκεφτείτε αν πραγματικά θέλετε να φάτε ότι έχει το τραπέζι (κι να νιώθετε μετά με βαρύ στομάχι) γιατί απλά έτσι μάθατε…. Γιατί απλά είναι γιορτές.

Είναι πολύ εύκολή η δικαιολογία ότι είναι Χριστούγεννα κι ας φάμε για αυτό πάρτε μια ανάσα πριν ενδώσετε.

#4ός κανόνας : έρευνα - υπάρχει στο τραπέζι κάτι πιο υγιεινό για μένα;

Αφαιρέστε από την γαλοπούλα ή το κοτόπουλο την πέτσα ( κρύβεται αρκετό λίπος). Αντί για περίπλοκες σάλτσες προτιμήστε σάλτσα με βάση το γιαούρτι ή απλά γιαούρτι. Δείτε τι επιλογές από σαλάτες υπάρχουν. Φυσικά τα φρούτα είναι καλύτερη επιλογή για επιδόρπιο αλλά όπως ανάφερα κι προηγούμενος ένα γλυκό δεν βλάπτει!!!.

# 5ός κανόνας: νερό

Πίνετε περισσότερο νερό . Η σωστή ενυδάτωση, είναι ένα κλειδί για την υγεία μας και κυρίως τις ημέρες που μπορεί να πιούμε λίγο παραπάνω αλκοόλ.

# 6ός κανόνας: άσκηση

Η άσκηση είναι σύμμαχος στην απώλεια αλλά και στη διατήρηση βάρους .Αν στις γιορτινές μέρες χαλάσετε το συνηθισμένο σας πρόγραμμα τότε περπατήστε , ανέβητε σκάλες ( αποφύγετε ανελκυστήρες). Μην καθίσετε μπροστά στην τηλεόραση.

#7ός κανόνας: πρωινό

Στις γιορτινές μέρες τείνουμε να ξεχνάμε το πρωινό από τον ενθουσιασμό να κάνουμε τα ψώνια ή να φτιάξουμε γιορτινά το σπίτι. Όμως, το πρωινό είναι σημαντικό επειδή μας δίνει ενέργεια και είναι γενικά μια καλή πηγή θρεπτικών ουσιών.

#8ος κανόνας (κανόνας; ή μάλλον πιο θρεπτικές επιλογές): τα πιο θρεπτικά τρόφιμα για τις γιορτές.

Μανταρίνι .. πλούσιο σε βιταμίνη C (για ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα) … αντί για σοκολάτα προτιμήστε το μανταρίνι με ένα κομμάτι ( ένα σπιρτόκουτο) κεφαλοτύρι και λίγο κουκουνάρι. Σίγουρα θα το λατρέψετε.

Χριστουγεννιάτικοι Ξηροί καρποί ( κουκουνάρι, αμύγδαλο, καρύδι) .. κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, βιταμίνη Ε και σελήνιο.

Λαχανάκια Βρυξελών.. φυτικές ίνες , βιταμίνη C. Δοκιμάστε τα μαζί με το φαγητό σας.

Γαλοπούλα.. πρωτεΐνες και βιταμίνες Β. Απλά αφαιρέστε το εξωτερικό λίπος ( πέτσα).

Cranberries.. Τα φρέσκα ή κατεψυγμένα είναι πλούσια με βιταμίνη C.

Σολομός.. περιέχει ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.

 

Ας απολαύσουμε τις γιορτινές μέρες με ισορροπία στις διατροφικές μας επιλογές. Τα γλυκά , η γαλοπούλα , το ποτό , τα οικογενειακά τραπέζια υπάρχουν όλη την διάρκεια του χρόνου. Όποτε αφήστε λίγο χώρο στο στομάχι σας και για τις άλλες μέρες.

Καλές γιορτές.

 

Βιβλιογραφία

Nutritionaustralia.org. (2018). Tips to beat the Christmas bulge | Nutrition Australia.

Nutritionbritish.org. uk (2018). Christmas and New Year - British Nutrition Foundation - Page #1.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
ADVERTISING
Τα πιο διαβασμένα
ADVERTISING
ADVERTISING