ADVERTISING
Παρασκευή 17-09-21
Healthy Living: Prana–ζωτικότητα απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

Από Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη / 09 Μαρτίου 2021 - 09:40

Healthy Living: Prana–ζωτικότητα απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

Το παρακάτω είναι απόσπασμα από το διαδικτυακό σεμινάριο Ενεργοποιημένης vegan διατροφής https://activatedveganseminars.com/

 

Prana–ζωτικότητα

Οι πιο πολλοί από εμάς πιστεύουμε ότι ο μόνος τρόπος να πάρει κανείς ενέργεια είναι μέσω της τροφής-ότι η ενέργεια μετριέται σε θερμίδες. Κι όμως, οι θερμίδες και γενικά οι υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη χρειάζονται μόνο για τις βασικές λειτουργείες του σώματος.

Ο εγκέφαλος χρειάζεται ένα είδος “ανθρώπινου ηλεκτρισμού”  που ονομάζουμε πράνα ή ζωτικότητα για να προγραμματίσει τις φυσικές, νοητικές, συναισθηματικές λειτουργίες του. Πράνα είναι η ζωτική ενέργεια που υπάρχει στον αέρα και στον ήλιο κυρίως, αλλά και στα φυτά αφού χρησιμοποιούν αέρα και ήλιο για να τραφούν.

Μπορούμε να ζήσουμε αρκετές μέρες χωρίς φαγητό, λίγες μέρες χωρίς νερό αλλά χωρίς πράνα δεν μπορούμε να ζήσουμε παρά μερικά λεπτά. Η πράνα κάνει το νου να σκέπτεται αλλά και να οργανώνει την καρδιά να χτυπά, το σώμα να κινείται , τον μεταβολισμό να δουλεύει. Είναι η ενέργεια που κάνει τα πάντα δυνατά.

Φανταστείτε αν είχατε το πιο εξελιγμένο κομπιούτερ. Θα σας ήταν άχρηστο αν δεν είχατε ηλεκτρισμό να το φορτίσετε. Έτσι είναι η πράνα για τον άνθρωπο.

Η πράνα δεν φροντίζει μόνο για τις ανθρώπινες λειτουργείες, αλλά και για την νοητική και πνευματική μας ανάπτυξη. Η νοητική εξέλιξη , χρειάζεται τεράστια φόρτιση για να ξεκινήσει. Αλλιώς ο νους μένει σε μια βασική μορφή που βασίζεται στην επιβίωση, έτοιμη γνώση και απλή επικοινωνία.

Στους ανθρώπους, πάνω από  90% της απορρόφησης της Πράνα γίνεται μέσω της αναπνοής και μόνο ένα μικρό ποσοστό απορροφάται από το φαγητό. Όμως επειδή η διάσπαση και απορρόφηση της τροφής είναι μια πολύ δύσκολη διαδικασία , παίρνει πολλή ενέργεια (πράνα) από τον άνθρωπο. Η πράνα που θεωρητικά αποδίδουν τα τρόφιμα δεν συμπεριλαμβάνει τις ενεργειακές απώλειες του πεπτικού και ουροποιητικού συστήματος.

 Δεν είναι τυχαίο που τα ζώα όταν είναι άρρωστα δεν τρώνε. Θέλουν να διαφυλάξουν την ενέργεια τους για να αναρρώσουν. Δεν είναι για τιμωρία που οι μοναχοί και οι πνευματικοί δάσκαλοι νηστεύουν συχνά. Θέλουν να επενδύσουν την ενέργεια τους στην κοσμική συνειδητοποίηση η οποία απαιτεί ενεργοποίηση του μετωπιαίου λοβού που στους περισσότερους ανθρώπους υπολειτουργεί, απλά για οικονομία ενέργειας.

 

Τι χρειάζεται μεγάλα ποσά ενέργειας:

1. Εντατική/συνεχής σωματική κούραση

2.Εντατικό/συνεχές στρες και έντονα συναισθήματα

3.Εντατικές/συνεχείς σκέψεις/εμμονές

4.Εκσπερμάτωση

5.Βαρυφαγία ή πολύπλοκες τροφές που χρειάζονται πολύωρη επεξεργασία.

 

Τι διαφυλάσσει ενέργεια:

1.Ισορροπημένη ρουτίνα στην καθημερινότητα

2.Μέτρο σε όλα

3.Πρακτικές χαλάρωσης

4.Βαθιές ρυθμικές αναπνοές

5.Επαφή με τη φύση

6.Ζωντανή, ευκολοχώνευτη, συντονισμένη τροφή

 




Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι το φαγητό όταν δεν σπαταλά πολλή ενέργεια για τη χώνεψη και διάσπαση του, μπορεί να γίνει ένα σημαντικό εργαλείο όχι μόνο για την υγεία αλλά και για την εξέλιξη μας. Απλά γιατί η ενέργεια που διαφυλάσσεται από τη χώνεψη μπορεί να διατεθεί για τις ανώτερες νοητικές εργασίες.

 
Πως όμως;

Το φαγητό έχει γίνει κάτι παραπάνω από ανάγκη. Είναι κοινωνικό εργαλείο, συναισθηματικό βοήθημα, μόδα και τόσα άλλα. Πριν αρχίσετε να αλλάζετε τη διατροφή σας, δείτε τι χρήση έχει για εσάς το φαγητό και πόση ενέργεια θέλετε να δώσετε σε αυτό.

 

Τι να τρώμε για ψηλά επίπεδα ενέργειας


- Φρέσκες σαλάτες εποχής μόνες τους ή τουλάχιστον μισή ώρα πριν το γεύμα

- Φρούτα εποχής μόνα τους ή τουλάχιστον μισή ώρα πριν το γεύμα

- Ξηρούς καρπούς μουλιασμένους στο νερό για 6 ώρες (πετάμε το νερό που μούλιασαν)

- Ξερά φρούτα (ξεραμένα στον ήλιο)

- Φύτρα δημητριακών, σπόρων και οσπρίων (τα όσπρια-φύτρα, τα ψήνουμε ελαφρά)

- Δημητριακά ολικής.

- Φρεσκοψημένα, απλά γεύματα.

 

Τι να αποφεύγουμε

- Χθεσινά φαγητά

- Επεξεργασμένα, τυποποιημένα, προψημένα φαγητά/υλικά.

- Περίπλοκους συνδυασμούς υλικών όπως δύο ήδη κύριας πρωτεΐνης στο ίδιο γεύμα (κύριες πρωτεΐνες θεωρούνται: τυρί, αυγά, ψάρι, κρέας, όσπρια)

- Σαλάτες μαζί με ψημένη τροφή (επιβαρύνεται η πέψη)

- Ψημένους ξηρούς καρπούς (ειδικά σε συνδυασμό με αλκοόλ ή ζάχαρη)

- Γλυκά, κέικ, σιροπιαστά.

- Τηγανιτά

- Ζέσταμα σε φούρνο μικροκυμάτων


Ιδέες για καλύτερη χώνεψη που δίνουν ενέργεια

- Προσθέστε μείγματα μπαχαρικών στο φαγητό (ένας καλός συνδυασμός είναι κύμινο-κόλιαντρος-τούρμερικ-μαύρο πιπέρι)

- Τρώτε μόνο όταν πεινάτε γιατί μόνο τότε θα χωνέψετε το φαγητό σωστά.

- Ότι σας προκαλεί φούσκωμα ή δυσφορία κόψτε το από τη διατροφή ακόμα κι αν θεωρείται υγιεινό. Ότι δεν μπορούμε να χωνέψουμε δεν μας ωφελεί! 

- Μουλιάζετε στο νερό τα όσπρια, δημητριακά, σπόρους, ξηρούς καρπούς πριν τα ψήσετε ή πριν τα φάτε , για να ξυπνήσουν και να μειωθούν οι διατροφικοί αναστολείς (που εμποδίζουν την σωστή πέψη και την απορρόφηση κάποιων θρεπτικών συστατικών)


Σημείωση: Οι πληροφορίες που δίδονται προέρχονται από το σύστημα Ενεργοποιημένης χορτοφαγικής Διατροφής και είναι για υγιείς ενήλικες και στόχο έχουν την αύξηση ζωτικότητας και συγκέντρωσης. Δεν αντικαθιστούν τις συμβουλές γιατρού ή κλινικού διατροφολόγου. Αν έχετε συγκεκριμένο πρόβλημα υγείας, συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν ακολουθήσετε το σύστημα Ενεργοποιημένης Διατροφής.




Anandhi – Κορίνα Κονταξάκη  

Yoga/Διαλογισμός/ Ολιστική Πνευματική Εκπαίδευση (http://www.yogalifecyprus.org/)

Αγιουρβέδικη Διατροφολογία (Ayurvedic Nutrition) (https://activatedveganseminars.com/)

 

Η Κορίνα είναι εκπαιδεύτρια δασκάλων Γιόγκα στο International Centre of Yoga Education and Research – Pondicherry India κάτω από τις οδηγίες του Dr Ananda Balayogi Bhavanani και την παράδοσης Giatananda Yoga.


Είναι δημιουργός των Activated Vegan Seminars- ένας διαδικτυακός οδηγός χορτοφαγικής διατροφής για υγεία, ζωτικότητα και πνευματική ανάπτυξη.

Είναι δημιουργός της Ολιστικής Πνευματικής Εκπαίδευσης, όπου εκπαιδεύει δασκάλους γιόγκα, θεραπευτές αλλά και άτομα που ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν την πρακτική τους στη γιόγκα, σε ένα ολιστικό σύστημα προσωπικής ανάπτυξης που περιλαμβάνει στάσεις γιόγκα, pranayama, διαλογισμό, γιόγκικη διατροφή, φιλοσοφία γιόγκα, πρακτικές στη ζωή, δημιουργική γραφή και σωματική έκφραση.

Για την Ολιστική Πνευματική Εκπαίδευση θα βρείτε στο βιβλίο της “YogaLife Γιόγκικη Ζωή” που κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία από τις Εκδόσεις ΔΙΟΝ.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα