ADVERTISING
Πέμπτη 05-08-21
Healthy Living: Τα πέντε στοιχεία, υγεία και νους απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

Από Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη / 09 Απριλίου 2021 - 08:42

Healthy Living: Τα πέντε στοιχεία, υγεία και νους απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

Απόσπασμα από τον διαδικτυακό οδηγό Ενεργοποιημένης διατροφής
https://activatedveganseminars.com/ 

Οι πληροφορίες για τα στοιχεία βασίζονται στην θεραπευτική μέθοδο της αγιουρβέδα και τα dosha (vata/pita/kapha)

Η ανθρώπινη ύπαρξη είναι φτιαγμένη από τα πέντε στοιχεία (γη, νερό, φωτιά, αέρας, αιθέρας) όχι μόνο στο υλικό επίπεδο, αλλά και στο συναισθηματικό και νοητικό.

Οι άνθρωποι σκέφτονται, αισθάνονται, κινούνται αέρινα, έντονα σαν τη φωτιά, ρέουν σαν το νερό , είναι σταθεροί και γήινοι ή αιωρούνται σαν το αιθέρα.

Ένας ισορροπημένος άνθρωπος, «περιέχει» και τα πέντε στοιχεία σχεδόν ισότιμα.

Τι σημαίνει αυτό;

Ο ισορροπημένος άνθρωπος θα χρησιμοποιήσει το κατάλληλο στοιχείο την κατάλληλη στιγμή για να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε πρόκληση της ζωής. Καμιά φορά χρειάζεται να είμαστε σταθεροί και δυνατοί όπως η γη , άλλη φορά ευέλικτοι και γρήγοροι όπως ο αέρας, άλλη φορά έντονοι και ακριβείς όπως η φωτιά …! Ακούγεται σαν παραμύθι αλλά στην ουσία τα στοιχεία μπορούν κάλλιστα να γίνουν τα εργαλεία μας για μια καλύτερη ζωή!

Το σώμα άλλωστε, χρειάζεται και τα πέντε στοιχεία για να είναι υγιές:

Στοιχείο γης για δυνατά κόκαλα και μύες

Στοιχείο νερού για μεταφορά συστατικών

Στοιχείο φωτιάς για σωστή χώνεψη

Στοιχείο αέρα για την κίνηση μέσα στο σώμα

Στοιχείο αιθέρα για ζωτικότητα

 

Τι μπορούμε να κάνουμε για να διατηρήσουμε όλα τα στοιχεία μέσα μας;

Η αναλογία των στοιχείων επηρεάζεται από τα παρακάτω:

1.Προσωπική ιδιοσυγκρασία – κάθε άτομο έχει το δικό του χαρακτήρα αποτυπωμένο στα γονίδια του. 

2.Περιβάλλον, συνήθειες, διαπροσωπικές σχέσεις- Ο τρόπος που ζούμε και με ποιους, δημιουργεί επίσης την ιδιοσυγκρασία μας.

3.Αναπνοή – ο ρυθμός και η ποιότητα της αναπνοής συνδέεται άμεσα με την καρδιά και το κυκλοφοριακό, και μακροπρόθεσμα, επηρεάζει την ιδιοσυγκρασία μας.

4.Διατροφή- η τροφή που τρώμε, περιέχει τα πέντε στοιχεία σε αναλογίες, έτσι η σωστή επιλογή της τροφής (που θα μας δίνει περισσότερο τα στοιχεία που μας λείπουν και λιγότερο τα στοιχεία που μας περισσεύουν) μπορεί να βελτιώσει την ιδιοσυγκρασία μας.

Είναι πολύ δύσκολο να αλλάξουμε την προσωπική ιδιοσυγκρασία μας, και πολλές φορές δεν είναι δυνατόν να αλλάξουμε το περιβάλλον και τις σχέσεις μας. Αυτό που μένει λοιπόν για να καταφέρουμε την ισορροπία των στοιχείων, είναι να εργαστούμε με την αναπνοή και τη διατροφή μας.  

Αναπνοή:

Η βαθιά, αργή , ρυθμική αναπνοή, σταθεροποιεί το ρυθμό της καρδιάς και ισορροπεί τα στοιχεία μέσα μας.

Για να γίνει η αναπνοή βαθιά, πρέπει να χρησιμοποιούμε και τα τρία μέρη των πνευμόνων (κοιλιακή-στηθική-κλειδική) στην εισπνοή και να προσπαθούμε να αδειάζουμε καλά τους πνεύμονες στην εκπνοή.

Για να γίνει η αναπνοή αργή και ρυθμική πρέπει να αποκτήσει ένα σταθερό ρυθμό. Αυτό γίνεται μόνο με την καθημερινή εξάσκηση.

Πρακτική για βαθιά, αργή, ρυθμική αναπνοή:

Καθίστε με την πλάτη ίσια και πάρτε μια βαθιά αναπνοή που θα διαρκέσει 4 δευτερόλεπτα. Κρατήστε την εισπνοή για 1 δευτερόλεπτο. Εκπνεύστε όλο τον αέρα σε 4 δευτερόλεπτα. Κρατήστε την εκπνοή για 1 δευτερόλεπτο πριν εισπνεύσετε ξανά. Εξασκηθείτε σε αυτό το ρυθμό κάθε μέρα για 10 λεπτά. Όταν νιώσετε απόλυτα άνετα με αυτό το ρυθμό, σε περίπου 3 βδομάδες καθημερινής εξάσκησης, αυξήστε το χρόνο εισπνοής και εκπνοής σε 6 δευτερόλεπτα. Αυτός είναι ένας πολύ καλός , αργός ρυθμός που θα ισορροπήσει τον καρδιακό ρυθμό.

Προσοχή: μην προχωρήσετε στα 6 δευτερόλεπτα αν δεν νιώθετε άνετα γιατί οι πνεύμονες θα κλειδώσουν και θα έχουμε αντίθετα αποτελέσματα!

Διατροφή:

Οι τροφές περιέχουν αλλά και δημιουργούν κατά τη χώνεψη, διαφορετικές αναλογίες στοιχείων και μπορούν να μας βοηθήσουν να ηρεμήσουμε μια έντονη ιδιοσυγκρασία , να σταθεροποιήσουμε αέρινες συμπεριφορές, ή να ελαφρύνουμε βαριές καταστάσεις.

Άνθρωποι νωχελικοί, αργοί, αναποφάσιστοι με προβλήματα στους πνεύμονες ή προβλήματα παχυσαρκίας, έχουν σε υπερβολή τα στοιχεία της γης και του νερού και πρέπει να παίρνουν τροφές αιθέρα και φωτιάς για να το αντισταθμίσουν. Αυτές οι τροφές είναι: καυτερές πιπεριές, κρεμμύδι, πράσινα λαχανικά, ξινά φρούτα, ελαφρά μαγειρεμένες τροφές χωρίς πολύ λάδι, ωμές σαλάτες. Αν το φαγητό που τρώτε είναι ακατάλληλο για την ιδιοσυγκρασία σας, προσθέστε καυτερή πιπεριά για να μειώσετε την αντίδραση.



Άνθρωποι υπερκινητικοί, ασταθείς, ασυγκέντρωτοι, με προβλήματα στα έντερα ή το νευρικό σύστημα, έχουν σε υπερβολή τα στοιχεία του αέρα και αιθέρα και πρέπει να παίρνουν τροφές φωτιάς και γης για να το αντισταθμίσουν. Αυτές οι τροφές είναι: Ντομάτα, λεμόνι, σέλινο, καρότο, γλυκοπατάτα, ελιές (όχι όμως πικρές), γλυκά φρούτα, μαγειρεμένη τροφή με λάδι, ρύζι, μαύρο πιπέρι, αυγό, τυρί. Αν το φαγητό που τρώτε είναι ακατάλληλο για την ιδιοσυγκρασία σας, προσθέστε λεμόνι για να μειώσετε την αντίδραση.

Άνθρωποι έντονοι, οργισμένοι, με προβλήματα στο στομάχι ή το δέρμα, έχουν σε υπερβολή το στοιχείο της φωτιάς και πρέπει να παίρνουν τροφές γης, αέρα και αιθέρα για να το αντισταθμίσουν. Αυτές οι τροφές είναι: κόλιανδρος, μαϊντανός, πράσινα λαχανικά, γλυκά φρούτα, πατάτες, κολοκύθι, ρύζι, σιτάρι και παράγωγα, τόφου, ωμές σαλάτες. Αν το φαγητό που τρώτε είναι ακατάλληλο για την ιδιοσυγκρασία σας, προσθέστε φρέσκο κόλιαντρο ή μαιντανό για να μειώσετε την αντίδραση. 

Φυσικά υπάρχουν και οι τυχεροί που δεν έχουν σε υπερβολή κανένα στοιχείο και μπορούν να τρώνε πιο ελεύθερα!

Τα πέντε στοιχεία λοιπόν περιέχονται μέσα μας , αλλά και μέσα στην τροφή που τρώμε, και αφού «είμαστε ότι τρώμε, ότι σκεφτόμαστε και ότι αισθανόμαστε», ας προσπαθήσουμε να δουλεύουμε με τη μέθοδο της «αντίθετης στάσης» - να δίνουμε δηλαδή το αντίθετο από αυτό που υπερέχει, για να ισορροπήσουμε.

 

Healthy Living with Anandhi – Κορίνα Κονταξάκη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα