ADVERTISING
Πέμπτη 21-10-21
Healthy Living:  Φυσικοί τρόποι να δροσιστούμε απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

19 Ιουλίου 2021 - 12:25

Healthy Living: Φυσικοί τρόποι να δροσιστούμε απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

Τους καλοκαιρινούς μήνες το κλιματιστικό είναι αναγκαστική επιλογή για τους περισσότερους , όμως δεν είναι η πιο υγιεινή επιλογή. Ο αέρας, φορτίζεται με πράνα (ζωτικότητα) από τον ήλιο και την κίνηση των θετικών και αρνητικών ιόντων. Η πράνα (ζωτικότητα) του αέρα μειώνεται δραστικά όταν χρειάζεται να περάσει το κλιματιστικό για να αλλάξει θερμοκρασία.

Όταν αναπνέουμε αέρα με λιγότερη ζωτικότητα, το σύστημα (σώμα-συναισθήματα-νους), περιορίζει τη δράση του στα απαραίτητα, γι’ αυτό και μειώνεται η αποδοτικότητα μας, η έμπνευση μας, η δημιουργικότητα μας.

Καθαρίζοντας τα φίλτρα του κλιματιστικού συχνά και αφήνοντας ένα παράθυρο ελαφρά ανοικτό, δεν αποτελεί ολοκληρωμένη λύση. Δυστυχώς κάποιοι λόγω του εργασιακού τους περιβάλλοντος, έχουν συνηθίσει τον «αποστειρωμένο» αέρα του κλιματιστικού και δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά.

Όταν το σύστημα διαβάζει μια κακή συνήθεια ως φυσιολογική, είναι δύσκολο να καταλάβουμε τις αρνητικές επιπτώσεις της, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν. Γενικά το θέμα της μειωμένης ζωτικότητας είναι εξαιρετικά σημαντικό για όλες τις πτυχές της ζωής μας, επειδή όμως δεν έχει άμεσες επιπτώσεις, πολύ σπάνια φροντίζεται.

Για να καταπολεμήσουμε κακές συνήθειες που μακροπρόθεσμα μειώνουν την ποιότητα της ζωής μας, χρειάζεται να προσθέσουμε στη ζωή μας θετικές -υγιεινές δράσεις που θα επαναλαμβάνουμε με τακτικότητα και επανάληψη χωρίς αγωνία και ανυπομονησία για το αν θα έχουν αποτέλεσμα ή όχι. Πρέπει από την αρχή να απαλλαγούμε από την προσδοκία να πετύχουμε, γιατί οι αλλαγές θα είναι ασυναίσθητες στην αρχή και αυτό θα μας απογοητεύσει και θα μας σταματήσει.


 

Ορίστε μερικές πρωτότυπες αλλαγές στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τον ζεστό καιρό:

Βότανα που κατεβάζουν τη θερμοκρασία

Στις θερμές χώρες πίνουν τακτικά κατά τη διάρκεια της μέρας σφηνάκια με ζεστό τσάι για να ενυδατώνουν το σώμα και να προκαλούν εφίδρωση που με τη σειρά της δροσίζει το σώμα. Αυτό που δεν ξέρουμε, είναι ότι υπάρχουν βότανα που κατεβάζουν τη θερμοκρασία του σώματος και άλλα που την ανεβάζουν. Δεν έχουν όλα τα βότανα το ίδιο αποτέλεσμα!

Ορίστε μερικά βότανα που μπορείτε να κάνετε τσάι και να δροσίσετε το σύστημα εσωτερικά

1. Ροδοπέταλα

2. Λεβάντα

3. Δυόσμος

4. Ιβίσκος

5. Χρυσάνθεμο

 
Δροσιστικά Φαγητά

1. Όλα τα καλοκαιρινά φρούτα (καρπούζι, πεπόνι, ροδάκινα, μήλα, σύκα, σταφύλι κ.α.) είναι από τη φύση τους δροσιστικά. Τρώτε τα μόνα τους και όχι με τυρί ή ψημένα φαγητά για να κάνουν το δροσιστικό τους καθήκον!

2. Η ντομάτα και το αγγούρι είναι επίσης φτιαγμένα για να δροσίζουν. Δοκιμάστε να φάτε αγγούρι με λίγο αλάτι όταν νιώθετε πολύ ζέστη και θα δείτε αμέσως διαφορά. Αυτό συμβαίνει γιατί η ντομάτα και το αγγούρι περιέχουν ηλεκτρολύτες και μαζί με το αλάτι , κρατάνε το νερό μέσα στο σώμα. Όσο πιο ενυδατωμένο είναι το σώμα, τόσο περισσότερο αντέχει τη ζέστη.

 
Αλλά δροσιστικά φαγητά:

3. Κόλιαντρος- βάλτε στη σαλάτα σας φρέσκο κόλιαντρο και νιώστε τη διαφορά αμέσως!

4. Κολοκυθάκι – κόψτε κολοκυθάκι σε λωρίδες με έναν αποφλοιωτή για πατάτες και τσιγαρίστε το με λίγα μπαχαρικά για 1-2 λεπτά. Απολαύστε το με το φαγητό σας.

5. Μπιζέλι – δοκιμάστε μπιζέλι σε πουρέ παρά κοκκινιστό. Αν και η ντομάτα είναι επίσης δροσιστική, ο συνδυασμός τους δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα διότι δυσκολεύει την πέψη.

6. Αμύγδαλα χωρίς φλούδα μουλιασμένα σε νερό για 3-6 ώρες- μουλιάστε τα αμύγδαλα ωμά σε νερό μέσα στο ψυγείο και απολαύστε τα μέσα στο κρύο νερό, ξεφλουδίζοντας τα ένα-ένα.

7. Ηλιόσποροι ή κολοκυθόσποροι ή σπόροι πεπονιού- μουλιάστε τους σπόρους σε νερό για 1 ώρα και βάλτε τους στο μπλέντερ μαζί με 1-2 χουρμάδες και λίγη βανίλια ή κανέλα. Σουρώστε μέσα από λεπτό ύφασμα και πιείτε αυτό το δροσιστικό και θρεπτικό ποτό μόνο του, αντί για πρωινό ή σνακ. Νιώστε τη διαφορά!

 
Αποφύγετε λιπαρά φαγητά, τηγανητά, κρέας και λιπαρά τυριά. Υποφέρουμε περισσότερο από τη ζέστη, όταν το φαγητό που τρώμε είναι βαρύ και χρειάζεται πολλή ενέργεια για να  χωνευτεί.

 

Δροσερές δράσει

  • Όταν μπορείτε, αντικαταστείτε το μεσημεριανό γεύμα με μια απλή σαλάτα ντομάτα-μαρούλι-κόλιαντρο- ελιές. Το σώμα δεν θα κουραστεί να χωνέψει κάτι βαρύ και ψημένο, αντίθετα θα έχετε μια δροσιστική μέρα.
  • Αντί να βάζετε πάγο στα ποτά σας, (μια συνήθεια που έχει το αντίθετο αποτέλεσμα), πάρτε ένα παγάκι και περάστε το σε όλο σας το πρόσωπο και ειδικά στα μάτια. Σκουπίστε απαλά το πρόσωπο με μια πετσέτα. Αν δεν μπορείτε να το κάνετε στο πρόσωπο, κάντε το στα πέλματα των ποδιών και ανάμεσα στα δάχτυλα. Θα νιώσετε ανακούφιση από τη ζέστη για μερικές ώρες ενώ αν πιείτε κάτι παγωμένο η ανακούφιση είναι στιγμιαία!
  • Γεμίστε έναν καθαρό ψεκαστήρα με απεσταγμένο νερό και μια σταγόνα αιθέριο έλαιο λεβάντας. Ψεκάζετε συχνά το λαιμό, ψηλά στον αυχένα, πίσω από τα αυτιά, πατούσες, αγκώνες, κοιλιά, και στήθος.
  • Περπατάτε ξυπόλητοι ή πατάτε στο πάτωμα ενώ κάθεστε, όποτε είναι δυνατόν
  • Πίνετε μια γουλιά νερό κάθε 15-20 λεπτά αυτό θα κρατήσει το σώμα ενυδατωμένο και δεν πηγαίνετε στην τουαλέτα συχνά.
  • Απλωθείτε για να μεγαλώσει η επιφάνεια του σώματος όσο γίνεται. Μην κάθεστε μαζεμένοι. Κοιτάξτε τα ζώα πως ξαπλώνουν το καλοκαίρι και μιμηθείτε τα όταν είναι κοινωνικά δυνατόν! 


  • Φοράτε φαρδιά, ανοικτόχρωμα ρούχα από βαμβάκι ή λινό για να περνάει ο αέρας και να αναπνέει το δέρμα.

Ο σημερινός τρόπος ζωής εστιάζει στην άμεση εξάλειψη των συμπτωμάτων σε ότι μας συμβαίνει, ψυχολογικό, νοητικό ή σωματικό. Το ίδιο λοιπόν κάνουμε και με τη ζέστη: θέλουμε γρήγορα και άμεσα να μην υποφέρουμε από τη ζέστη και δεν μας νοιάζει να ισορροπήσουμε τη θερμοκρασία του σώματος εσωτερικά (όπου είναι το πρόβλημα) αλλά εξωτερικά (όπου είναι το κλιματιστικό..!). Απόδειξη γι’ αυτό είναι ότι αρνούμαστε να ιδρώσουμε. Ο ιδρώτας εκτός από αποτοξινωτικός είναι και το φυσικό κλιματιστικό του σώματος. Αλήθεια πόσοι από εμάς ξέρουμε ότι ιδρώνουμε για να δροσιστούμε;

Ας προσπαθήσουμε – όποτε είναι κοινωνικά αποδεκτό- να ιδρώνουμε, να απλωνόμαστε, να ψεκαζόμαστε με νερό, να φοράμε φαρδιά, ανοικτόχρωμα ρούχα, να τρώμε δροσερά φαγητά, να πίνουμε τσάι που δροσίζει το σώμα και να θυμόμαστε πως σε μερικούς μήνες θα κολλάμε στο καλοριφέρ και θα θυμόμαστε με νοσταλγία τον εξατμισμένο μας ιδρώτα ..!



Κορίνα Κονταξάκη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα