ADVERTISING
Παρασκευή 22-10-21
Τρόπος να ζεις: Τα μυστικά της σωστής ενυδάτωσης απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

Από Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη / 12 Αυγούστου 2021 - 16:01

Τρόπος να ζεις: Τα μυστικά της σωστής ενυδάτωσης απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

Η ενυδάτωση του σώματος δεν είναι μόνο θέμα ομορφιάς και υγείας, αλλά και θέμα νοητικής και πνευματικής ισορροπίας.

Όλοι ξέρουμε ότι το σώμα περιέχει περισσότερο από 60% νερό και αυτό πρέπει να διατηρηθεί για τους εξής λόγους:


1. Είναι το κύριο συστατικό του αίματος. Το αίμα μεταφέρει οξυγόνο-θρεπτικά συστατικά-ορμόνες σε ολόκληρο το σώμα για τη λειτουργία και την ανάπλαση των κυττάρων.

2. Διατηρεί την ελαστικότητα των κυττάρων.

3. Προστατεύει τη σπονδυλική, τις αρθρώσεις, τον εγκέφαλο και τα εσωτερικά όργανα από έντονες δονήσεις,χτυπήματα και φθορές.

4. Συμβάλει στη μεταφορά τοξινών έξω από το σώμα.

5. Διατηρεί την κίνηση του λεμφικού συστήματος.

6. Κρατάει τη θερμοκρασία του σώματος σε υγιή επίπεδα μέσω του ιδρώτα.

7. Απορροφάει και διαδίδει ηχητικές και νοητικές δονήσεις από και προς τον εγκέφαλο.

8. Ως καλός αγωγός του ηλεκτρισμού, μεταφέρει την πράνα (ζωτικότητα-ενέργεια) σε όλο το σώμα, τα όργανα, τους ορμονικούς αδένες και το νευρικό σύστημα.

Ένα σωστά ενυδατωμένο σώμα είναι πιο δύσκολο να προσβληθεί σοβαρά από υιούς, λοιμώξεις, μολύνσεις γιατί το λεμφικό σύστημα θα έχει την κινητικότητα που χρειάζεται για να προστατέψει το σύστημα.

Ένας σωστά ενυδατωμένος εγκέφαλος, θα μπορεί να μεταφέρει μηνύματα από και προς το σώμα και να ανταποκριθεί σε γνωστικές και συναισθηματικές καταστάσεις πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.

Ένα σωστά «ενυδατωμένο» νευρικό σύστημα θα μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στο στρες και σε οποιαδήποτε απαιτητική κατάσταση.

Πριν ψάξετε λύσεις για πονοκεφάλους, δυσκοιλιότητα, ζαλάδες, έλλειψη ενέργειας και συγκέντρωσης, λοιμώξεις (πχ ουρολοίμωξη), υπερβολικά χαμηλή πίεση και υπερβολικά ξηρό δέρμα, βεβαιωθείτε ότι ενυδατώνεστε σωστά.

Δεν μπορούμε να διατηρήσουμε υψηλά επίπεδα ζωτικότητας, ούτε να συγκεντρώσουμε το νου σε διαλογισμό αν το σύστημα είναι αφυδατωμένο. Η ενέργεια/ζωτικότητα μοιάζει πολύ με την ηλεκτρική ενέργεια και κινείται μέσω του αίματος και του νευρικού συστήματος που και τα δύο χρειάζονται νερό για να λειτουργούν σωστά. Σε όλες τις περιπτώσεις, χρειαζόμαστε το σώμα ως διάμεσο για να εκφραστεί η ψυχή. Το σώμα γίνεται καλύτερο διάμεσο όταν είναι ενυδατωμένο.


Κοινά λάθη που οδηγούν στην αφυδάτωση:

1. Περιμένουμε να διψάσουμε και πίνουμε πολύ νερό, πολύ γρήγορα.

Ο οργανισμός δεν μπορεί να απορροφήσει περισσότερο από μια δύο γουλιές νερό κάθε μισή ώρα. Η δίψα είναι ένα σημάδι ότι το σώμα δεν πήρε το νερό που χρειάζεται και έχει ήδη αφυδατωθεί. Δημιουργήστε τη συνήθεια να πίνετε 2-3 γουλιές νερό, πριν διψάσετε, ιδανικά, κάθε μισή ώρα. Αν το κάνετε αυτό δεν θα πηγαίνετε στην τουαλέτα κάθε τόσο γιατί το νερό θα απορροφάται άμεσα αντί να αποβάλλεται.

2. Πίνουμε πολύ κρύο νερό.

Το νερό όταν είναι κρύο , εκτός ότι μειώνει την πεπτική φωτιά, είναι δύσκολο να απορροφηθεί. Προτιμήστε δροσερό νερό το καλοκαίρι και ζεστό νερό το χειμώνα. Το σώμα σας θα σας ευχαριστεί.

3. Πίνουμε τσάι, καφέ ή αναψυκτικά αντί νερό.

Αυτά είναι διουρητικά και στην ουσία μας δίνουν την εντύπωση ότι πίνουμε υγρό αλλά τελικά η δουλειά τους είναι να αποβάλλουν το νερό. Αν μετά από ένα καφέ ή ένα αναψυκτικό δεν πάτε στην τουαλέτα, πιθανόν να σημαίνει ότι η αφυδάτωση του σώματος έφτασε σε τελικό στάδιο και δεν υπάρχει αρκετό νερό να αποβληθεί με το διουρητικό!

4. Αποκλείουμε από τη διατροφή μας τα φρέσκα, ωμά φρούτα και λαχανικά.

Τα ωμά φρούτα και λαχανικά είναι πηγή βιταμινών, μεταλλικών αλάτων και καλής ποιότητας νερού για το σώμα. Αν και δεν πρέπει να βασιζόμαστε μόνο σε αυτά για την καθημερινή μας πρόσληψη νερού, είναι απαραίτητο συμπλήρωμα για τη διατήρηση του νερού στο σώμα.

5. Αποκλείουμε από τη διατροφή μας το αλάτι.

Το καλοκαίρι λόγω του ιδρώτα, χρειαζόμαστε περισσότερο αλάτι για να μπορέσει το σύστημα να κρατήσει τους ηλεκτρολύτες στο αίμα σταθερούς. Μπορεί το υπερβολικό νάτριο στο αίμα να αφυδατώνει το σύστημα, το ίδιο όμως συμβαίνει και όταν δεν υπάρχει καθόλου νάτριο στο αίμα. Να θυμάστε ότι το νάτριο αποβάλλεται με τον ιδρώτα.

Ιδέες για σωστή ενυδάτωση

1. Πίνετε κάθε πρωί , μόλις ξυπνήσετε, ένα ποτήρι νερό με 2-3 σταγόνες λεμόνι.

2. Έχετε πάντα μαζί σας ένα παγούρι με δροσερό νερό το καλοκαίρι και χλιαρό νερό το χειμώνα, και δημιουργήστε τη συνήθεια να πίνετε νερό κάθε τόσο. Έχετε μια τσάντα που χωράει το παγούρι σας για να μην το ξεχνάτε ποτέ!

3. Τρώτε ωμά λαχανικά και φρούτα μακριά από τα κύρια γεύματα.

- Κόψτε μερικά αγγούρια, προσθέστε λίγο αλάτι και πάρτε τα μαζί σας στη δουλειά.

- Φτιάξτε ένα σμούδι με καρπούζι (και τα κουκούτσια του).

- Φάτε ντομάτες όπως θα τρώγατε ένα μήλο (μόνο το καλοκαίρι)

- Μασουλίστε μερικά φύλλα μαρουλιού στο διάλειμμα σας, αντί για καφέ.

- Τρώτε λωρίδες σέλινο πριν το γεύμα για ορεκτικό.

4. Ελέγχετε το σώμα για τα άμεσα συμπτώματα αφυδάτωσης και δράστε ανάλογα.

Άμεσα συμπτώματα αφυδάτωσης:

1. Σκούρα ούρα

2. Ξηρή, γλώσσα ή γεμάτη «σπασίματα»

3. Ανάγκη για κρύα ποτά με ζάχαρη.

4. Εκνευρισμός και μεγάλη αντίσταση στη ζέστη.


Βοτανόνερα για γρήγορη ενυδάτωση :


Βοτανόνερο λέγεται το νερό που γίνεται με ανάμιξη καλής ποιότητας νερού και βοτάνων, μέχρι τα βότανα να μεταφέρουν μέρος της ουσίας τους στο νερό, χωρίς βράσιμο. Αυτό παίρνει περίπου 6-12 ώρες.


Βοτανόνερο για εκείνους που έχουν αδύνατη χώνεψη

Αφήστε για περίπου 6 ώρες μέσα σε φρέσκο φιλτραρισμένο νερό μερικά κομμάτια ginger, φρέσκο δυόσμο και -αν είναι εποχής- μερικές κομμένες φράουλες ή το άσπρο του καρπουζιού. Θυμηθείτε να το πιέτε λίγο δροσερό αλλά όχι κρύο.

Βοτανόνερο για εκείνους που έχουν δυνατή χώνεψη και υπερβολική θερμότητα στο σώμα

Κρατήστε μερικά κομμάτια αγγούρι με τη φλούδα του σε νερό για 6 ώρες και πιέτε το δροσερό κατά τη διάρκεια της μέρας. Μπορείτε να κάνετε το ίδιο και με το καρπούζι.

Βοτανόνερο για υπέρβαρα άτομα ή άτομα που έχουν αλλεργίες ή υπερβολική βλέννα.

Κρατήστε μέσα σε νερό αρκετό τριμμένο ginger, λεμόνι και λίγο πιπέρι cayenne και ελάχιστο μέλι για 6 ώρες. Πίνετε το σε θερμοκρασία δωματίου και αφήστε το σώμα να ιδρώσει και έτσι να δροσιστεί και να αποτοξινωθεί. )

Κορίνα Κονταξάκη – Ολιστική Πνευματική Εκπαίδευση (http://www.yogalifecyprus.org/ ) / Ενεργοποιημένη Vegan Διατροφή (https://activatedveganseminars.com/ )

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα