ADVERTISING
Παρασκευή 22-10-21
Τρόπος να ζεις: Σωστή αναπνοή για υγεία, ισορροπία, λάμψη και χαλάρωση απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

Από Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη / 30 Αυγούστου 2021 - 14:39

Τρόπος να ζεις: Σωστή αναπνοή για υγεία, ισορροπία, λάμψη και χαλάρωση απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

Η αναπνοή είναι μια από τις αυτόνομες λειτουργίες του σώματος αλλά μπορεί να γίνει και συνειδητά, κάνοντας την ένα πολύ ισχυρό εργαλείο της υγείας μας, του νευρικού συστήματος και του νου.

Το αυτόνομο νευρικό σύστημα είναι αυτό που ρυθμίζει τις βασικές, ακούσιες λειτουργίες μας: αναπνοή, καρδιακός ρυθμός, αρτηριακή πίεση, πέψη, μεταβολισμός κ.α.

Το αυτόνομο νευρικό σύστημα διαιρείται περαιτέρω στο συμπαθητικό νευρικό σύστημα και στο παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα. Γενικά το συμπαθητικό νευρικό σύστημα ετοιμάζει τον οργανισμό για "μάχη ή φυγή" ενώ το παρασυμπαθητικό προετοιμάζει τον οργανισμό για διατήρηση της ενέργειας.

Η εισπνοή διεγείρει το συμπαθητικό και η εκπνοή το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι όταν ρυθμίσουμε την αναπνοή μας, ρυθμίζουμε και την ισορροπία μεταξύ της δράσης και της χαλάρωσης στη ζωή μας. Δεν θα ήταν χρήσιμο να είμασταν πάντα παθητικοί, δεν είναι όμως καθόλου χρήσιμο και να δρούμε ακατάπαυστα. Η αναπνοή μπορεί να φροντίσει την ισορροπία του συστήματος και με αυτό, να μας αλλάξει τη ζωή!

Όταν κάποιος αναπνέει γρήγορα, άρρυθμα και ρηχά για μεγάλο χρονικό διάστημα, επηρεάζει το αυτόνομο νευρικό σύστημα να χάσει την ισορροπία δράσης-χαλάρωσης. Τα τελευταία 20 χρόνια που διδάσκω πρακτικές αναπνοής, έχω δει εκατοντάδες άτομα, από αυτούς πολύ λίγοι ανάπνεαν συνειδητά.

 
Τι κάνουμε λάθος όταν αναπνέουμε

- Αναπνέουμε πολύ ρηχά.

- Αναπνέουμε πολύ γρήγορα

- Αναπνέουμε από το στόμα

- Ο χρόνος της εισπνοής και εκπνοής είναι άνισος

- Δεν αδειάζουμε εντελώς τους πνεύμονες στην εκπνοή με αποτέλεσμα να ανακυκλώνουμε τον ίδιο αέρα

 
Γιατί είναι τόσο σημαντικό να αναπνέουμε βαθιά και αργά;

- Ο εγκέφαλος μας χρειάζεται παραπάνω οξυγόνο από κάθε άλλο όργανο. Χαμηλή ενέργεια, αρνητικές σκέψεις, κατάθλιψη, πονοκέφαλοι, αδυναμία συγκέντρωσης, αδύναμη όραση ή ακοή είναι πολλές φορές αποτέλεσμα μειωμένης λήψης οξυγόνου. Μόνο όταν αναπνέουμε με πάνω από 90% της χωρητικότητας των πνευμόνων μας παίρνουμε αρκετό οξυγόνο για τις ενέργειες του εγκεφάλου και επίσης την απαραίτητη Πράνα (ζωτική ενέργεια).

- Η βαθιά αναπνοή κάνει ένα απαραίτητο μασάζ στα εσωτερικά όργανα. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται ανάμεσα σε άλλα και η σωστή κυκλοφορία αίματος σε όργανα ζωτικής σημασίας όπως καρδιά, στομάχι, συκώτι, έντερα κ.α.

 - Η βαθιά αναπνοή συμβάλει κατά ένα μεγάλο ποσοστό στην ενδυνάμωση του νευρικού συστήματος. Δυνατό νευρικό σύστημα σημαίνει έλεγχος όλων των ψυχοσωματικών ασθενειών και ασφαλής και πετυχημένη πνευματική ανάπτυξη.

- Ένα από τα μυστικά της ζωτικότητας και ανάπλασης είναι καθαρό αίμα. Οι περισσότεροι δεν πάσχουμε από καμία από τις ασθένειες που μας αριθμούν, απλά έχουμε πολύ υψηλή τοξικότητα στο αίμα. Τοξίνες και CO2 (διοξείδιο του άνθρακα) αποβάλλονται από τα όργανα μας ως εξής: πνεύμονες 60%, δέρμα 20%, ουροδόχος κύστη 10% , έντερα 10%. Άρα το ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να αποτοξινώσουμε το σώμα και να μειώσουμε το διοξείδιο του άνθρακα στο αίμα είναι να αναπνέουμε βαθιά.

- Η βαθιά αναπνοή, γεμίζει τις «ενεργειακές μας μπαταρίες». 99% της απορρόφησης της Πράνα (ζωτική ενέργεια) γίνεται μέσω της πλήρης αναπνοής και μόνο το υπόλοιπο ποσοστό απορροφάται από το φαγητό. Γι’ αυτό και μπορούμε να ζήσουμε μέρες χωρίς φαγητό , αλλά μόνοι μερικά δευτερόλεπτα χωρίς οξυγόνο.

 
Οφέλη της βαθιάς αναπνοής

- Ανάπλαση σώματος και νου

- Αύξηση της ενέργειας

- Ανάπτυξη διαφόρων απενεργοποιημένων μέχρι τώρα, τμημάτων του εγκεφάλου

- Αύξηση της αντίληψης

- Ενδυνάμωση της συγκέντρωσης

- Μόνιμη κατάσταση χαλάρωσης

- Ισορροπημένος μεταβολισμός

 
Σημασία της αναπνοής από τη μύτη

- Η αναπνοή από το στόμα ερεθίζει και επηρεάζει τη λειτουργία του θυρεοειδή αδένα.

- Η μύτη έχει ειδικούς μηχανισμούς ώστε να εμποδίζει ακαθαρσίες και υπερβολικά κρύο αέρα να εισέρχονται στο σύστημα.

- Μέσα στη μύτη υπάρχουν αδένες που καταπολεμούν κάθε μικρόβιο που εισέρχεται μέσω του αέρα. Επίσης με την όσφρηση αποφεύγουμε να εισπνέουμε όταν υπάρχουν δηλητηριώδη αέρια ή βλαβερές ουσίες- μυρωδιές.

- Οι Γιόγκις πιστεύουν ότι η εισπνοή από τη μύτη έχει και μια άλλη λειτουργία: την απορρόφηση της Πράνα (ζωτικότητα) από τον αέρα. Αν αναπνέουμε συνέχεια από το στόμα χάνουμε την Πράνα από τον αέρα.

Γιατί είναι σημαντικό να αναπνέουμε ρυθμικά;

Η φόρτιση των κυττάρων και η ισορροπία μεταξύ συμπαθητικού και παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος, στηρίζεται στη βαθιά ρυθμική αναπνοή.

Αν η εισπνοή μας διαρκεί περισσότερο χρόνο από την εκπνοή, σημαίνει ότι ενθαρρύνουμε το συμπαθητικό σύστημα περισσότερο. Αυτό σημαίνει ότι θα είμαστε περισσότερο δραστήριοι και λιγότερο χαλαροί. Αντίθετα, αν η εκπνοή μας διαρκεί περισσότερο χρόνο από την εισπνοή, θα είμαστε περισσότερο παθητικοί και λιγότερο δραστικοί στις δουλειές μας. Αυτό, μακροπρόθεσμα δημιουργεί μια μόνιμη νοητική ανισορροπία που επεκτείνεται σε όλους του τομείς της ζωής μας. Λέγοντας ρυθμική αναπνοή, εννοούμε η εισπνοή να διαρκεί το ίδιο με την εκπνοή, και να υπάρχει μια μικρή παύση μεταξύ τους.

Εκπαιδευτείτε δωρεάν στη βαθιά, πλήρη, αργή αναπνοή με αυτήν την δεκαπεντάλεπτη ηχογράφηση https://share.transistor.fm/s/92dc7e0e

Είναι εφικτό να εκπαιδεύσουμε το σώμα να αναπνέει σωστά και να ωφεληθούμε άμεσα από τα αποτελέσματα της συνειδητής αναπνοής. Θα ανακαλύψετε ότι αν αφιερώσετε 10-15 λεπτά τη μέρα για να εκπαιδευτείτε, το σώμα θα ακολουθήσει αυτόματα και η σωστή αναπνοή θα γίνει μέρος της καθημερινότητας σας!

Περισσότερα για την αναπνοή θα βρείτε στο βιβλίο της Κορίνας Κονταξάκη «YogaLife Γιόγκικη Ζωή» εκδόσεις ΔΙΟΝ

Από την Κορίνα Κονταξάκη (https://www.eltopia.com.cy/56/Specialist.html )

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα