ADVERTISING
Παρασκευή 22-10-21
Τρόπος να ζεις: Θαυματουργές συνήθειες που θα μας αλλάξουν προς το καλύτερο απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

21 Σεπτεμβρίου 2021 - 10:24

Τρόπος να ζεις: Θαυματουργές συνήθειες που θα μας αλλάξουν προς το καλύτερο απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη

Η τακτικότητα και η επανάληψη στη ζωή, την κάνουν πολλές φορές βαρετή και καταθλιπτική και αυτός είναι ένας λόγος να την αποφεύγουμε ή να τη διακόπτουμε με αλλαγές. Φυσικά αυτό ισχύει πιο έντονα σε μια δουλειά που δεν απολαμβάνουμε ή σε οποιαδήποτε κατάσταση δεν μας ικανοποιεί. Αλλά και όταν απολαμβάνουμε συστηματικά μια ρουτίνα, έχουμε την τάση να τη θεωρούμε δεδομένη μετά από λίγο καιρό και να μην εκτιμάμε τις ιδιότητες της. Αυτό είναι μια τεράστια παγίδα, που μας κάνει να χάνουμε την ευκαιρία να εξελιχθούμε ή ακόμα και να θεραπευτούμε μέσω της ρουτίνας.

Από την άλλη, μια μηχανική ρουτίνα, μπορεί όχι μόνο να κάνει ανούσια τη ζωή μας, αλλά και να καταστρέψει την ευκαιρία μας να εξελιχθούμε.

Πως λοιπόν χρησιμοποιήσουμε την ρουτίνα προς όφελος μας;


Οι ιδέα-κλειδί που πρέπει να εμπεδώσουμε είναι :

«Είσαι ότι τακτικά επαναλαμβάνεις»

Αν επαναλαμβάνεις τακτικά συγκεκριμένες σκέψεις , γίνονται μέρος της ψυχοσύνθεσης σου.

Αν τακτικά τρως συγκεκριμένα φαγητά, γίνονται μέρος των κυττάρων σου.

Αν ακολουθείς καθημερινά μια συγκεκριμένη δράση, γίνεται μέρος του πεπρωμένου σου.

Αυτό σημαίνει ότι αν θέλουμε να αλλάξει κάτι στη ζωή μας, στην εμφάνιση μας, στη σχέση μας, πρέπει απλά να αλλάξουμε εμείς και οι συνήθειες μας.

«Αν θέλεις κάτι να αλλάξει , άλλαξε!»

Αυτό όμως που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι αν υιοθετήσουμε μια καινούρια συνήθεια για μικρό χρονικό διάστημα, η αλλαγή δεν θα είναι μόνιμη.

Αν πχ η διατροφή μας είναι φυσική και υγιεινή και περιστασιακά τρώμε κάποιο γλυκό, αυτό δεν μπορεί να μας βλάψει.

Αν όμως καθημερινά χρειαζόμαστε επιδόρπιο και περιστασιακά αποφασίσουμε να «κάνουμε δίαιτα» αυτό δεν θα έχει παρά προσωρινά οφέλη και μόλις γυρίσουμε πίσω στην καθιερωμένη συνήθεια, θα πάμε πίσω στο παλιό αποτέλεσμα πολύ γρήγορα.

Αυτό ισχύει και για τα νοητικές συνήθειες:

Αν πχ έχουμε συνηθίσει να τα παίρνουμε όλα πολύ τραγικά και σοβαρά, και αποφασίσουμε για λίγο καιρό να κάνουμε χαλαρωτικές ασκήσεις όταν νιώθουμε στρες, αυτό θα διαρκέσει πολύ λίγο, αν οι τακτικές μας σκέψεις συνεχίσουν να είναι αγχωτικές.

Στη φιλοσοφία της γιόγκα υπάρχει ένας όρος που λέγεται abhyasa και σημαίνει «τακτική, μακροχρόνια επανάληψη» η οποία θεωρείται ο μοναδικός μόνιμος τρόπος αλλαγής των προγραμματισμών μας στη ζωή.

Μέσω της abhyasa μπορούμε να αλλάξουμε τις σκέψεις, τη ζωή και το πεπρωμένο μας, ΑΝ είμαστε πρόθυμοι να ασκηθούμε για όσο χρόνο χρειαστεί, με τακτικότητα και επανάληψη. Συνήθως, για να αλλάξει ένας προγραμματισμός χρειάζεται το λιγότερο μισό χρονικό διάστημα από αυτό που τον δημιούργησε. Αν δηλαδή μια συνήθεια που είχαμε 30 χρόνια μας έφερε ένα ανεπιθύμητο

αποτέλεσμα, για να αλλάξει μόνιμα και να μην επανέλθει , πρέπει να κάνουμε μια αντίθετη συνήθεια για 15 χρόνια!!

Μην απογοητεύεστε όμως. Το αποτέλεσμα θα έρθει σε περίπου 4-7 μήνες τακτικότητας. Όμως για να εγκατασταθεί ο επιθυμητός προγραμματισμός μόνιμα, θα πρέπει να περάσει πολύ περισσότερος καιρός. Αλλιώς, όταν αφήσουμε την εξάσκηση, οι παλιές συνήθειες και τα αποτελέσματα τους θα επανέλθουν.


Ορίστε μερικά παραδείγματα δημιουργικής abhyasa (τακτική-μακροχρόνια -επανάληψη):


1. Για να αλλάξετε κακές διατροφικές συνήθειες: αφαιρέστε ΕΝΤΕΛΩΣ από τη διατροφή σας ένα είδος ανθυγιεινού φαγητού κάθε χρόνο πχ για να κόψετε τα γλυκά, μην τρώτε τίποτα με άσπρη ζάχαρη για ένα χρόνο. Μετά από ένα χρόνο δεν θα μπορείτε να τρώτε ραφιναρισμένη ζάχαρη πια. Μετά συνεχίστε με μια άλλη κακή συνήθεια, πάλι για ένα χρόνο, μέχρι να απαλλαγείτε από όλες.

2. Για να καταργήσετε την άσκοπη ένταση: (σε γενικές γραμμές, η ένταση είναι άσκοπη σχεδόν πάντα) υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι κάθε φορά που νιώθετε ένταση, θα αλλάζετε χώρο για τρία λεπτά και θα κάνετε τρεις βαθιές αναπνοές κοιτώντας κάτι συγκεκριμένο (ένα κρύσταλλο, ένα χρώμα, μια κουκίδα , ένα δέντρο από το παράθυρο, τον ουρανό κτλ). Συνεχίστε να το κάνετε κάθε φορά, μέχρι να μη καταβάλλεστε από ανεξέλεγκτη ένταση πια.

3. Για να κόψετε τσιγάρο, καφέ και άλλα εθιστικά: αντικαταστείτε αυτή την ανάγκη με κάτι άλλο που θα είναι διαθέσιμο το ίδιο άμεσα. Πχ διαλέξτε το αγαπημένο σας τσάι ή βότανο και κάψτε το σε θυμιατήρι (ναι!) και εισπνεύστε τον καπνό αντί να καπνίσετε τσιγάρο. Ή διαλέξτε το αγαπημένο σας αιθέριο έλαιο και μυρίζετε το αντί για κάπνισμα. Κάντε τελετουργία τσαγιού αντί για να πιείτε βιαστικά τον καφέ σας. Κάντε περιφορά της συνειδητότητας σε όλα τα μέλη του σώματος (ακούστε και ακολουθήστε το εδώ https://share.transistor.fm/s/8282fda4 ) αντί να πιείτε υπνωτικό για να κοιμηθείτε.

4. Για να απαλλαγείτε από σχέσεις που σας επηρεάζουν άσχημα: αλλάξτε παρέες για πάντα! Αν αυτό δεν είναι δυνατόν, αλλάξτε τον τρόπο που βλέπετε το άτομο που σας επηρεάζει. Ένα συχνό θέμα, είναι η σχέση με τους γονείς μας: συνεχίσουν να μας επηρεάζουν άμεσα, ακόμα κι όταν ενηλικιωθούμε. Ξεχνάμε ότι τώρα δεν εξαρτάται η επιβίωση μας από αυτούς και δρούμε σαν να βασίζεται όλη μας η ζωή στη γνώμη τους. Αυτή είναι μια νοητική ρουτίνα που (λανθασμένα) δεν αλλάξαμε με την ενηλικίωση μας. Αν λοιπόν σας εκνευρίζει η μητέρα σας, η λύση δεν είναι να μην την βλέπετε, αλλά να σταματήσετε αυτή την εντύπωση που είχατε όταν ήσασταν παιδιά, ότι κάτι δεν μπορεί να γίνει γιατί δεν συμφωνεί η μαμά σας. Τότε, όλως περιέργως, δεν θα σας εκνευρίζει πια.

5. Για να σταματήσετε μια καταστρεπτική, επίμονη σκέψη: Αντικαταστήστε τη με μια δράση και όχι με μια άλλη σκέψη ή φράση. Οι σκέψεις όταν γίνουν εμμονικές, είναι σχεδόν αδύνατον να αντιμετωπιστούν με μια άλλη σκέψη. Η ιδέα ότι αν επαναλάβουμε σε μια στιγμή αδυναμίας τη σκέψη/φράση «είμαι δυνατός» δεν θα έχει κανένα ουσιώδες αποτέλεσμα. Η επίμονες σκέψεις θέλουν κάτι πιο δυνατό από αυτές. Το μόνο δυνατότερο του νου είναι το σώμα. Όταν λοιπόν μια σκέψη μας ταλαιπωρεί πρέπει να δράσουμε στην ύλη, για να την ακυρώσουμε. Κάντε ένα κρύο ντους, πηγαίνετε μια βόλτα, γυρίστε το σώμα με το κεφάλι ανάποδα, στριγγλίστε, τεντώστε τη γλώσσα έξω, χαμογελάστε, χορέψτε κάντε ότι σας βοηθάει την ίδια στιγμή και όχι μετά. Διαλέξτε την ίδια δράση για κάθε σκέψη και μην την αλλάξετε μέχρι η σκέψη να αποδυναμωθεί.

Μην ξεχνάτε ότι πρέπει να συνεχίσετε με τακτικότητα και επανάληψη ακόμα και όταν εξαφανιστούν τα ανεπιθύμητα συμπτώματα των συνήθειών, μέχρι να εδραιωθεί ο καινούριος προγραμματισμός και αυτό μπορεί να πάρει χρόνια.

Οι τρόποι ζωής που βασίζονται στην πειθαρχία και τη δημιουργική ρουτίνα δημιουργούν συγκεκριμένους τρόπους με τους οποίους οι νευρώνες συνδέονται μεταξύ τους. Αυτό μας κάνει να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας, αντί να μας περιορίζουν και να μας καθοδηγούν ασυνείδητοι προγραμματισμοί από το παρελθόν.

 

Κορίνα Κονταξάκη Ολιστική Πνευματική Εκπαίδευση (http://www.yogalifecyprus.org/)

Ενεργοποιημένη Vegan Διατροφή (http://www.activatedveganseminars.com)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα