ADVERTISING
Παρασκευή 22-10-21
Τρόπος να ζεις: Τα οφέλη του πρωινού ξυπνήματος απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκ

11 Οκτωβρίου 2021 - 11:24

Τρόπος να ζεις: Τα οφέλη του πρωινού ξυπνήματος απο την Anandhi-Κορίνα Κονταξάκ

Σήμερα, ασθένειες όπως διαβήτης, υπέρταση, αϋπνία, άγχος, κατάθλιψη επηρεάζουν την πλειοψηφία του πληθυσμού. Η βασική αιτία αυτών των ασθενειών είναι ο διαταραγμένος τρόπος ζωής, κακές διατροφικές συνήθειες, παραβίαση του φυσικού βιολογικού ρολογιού, και η απομάκρυνση από τα αρχαία τελετουργικά που φροντίζουν την ανάταση της ψυχής.

Το πρωινό ξύπνημα ήταν δεδομένο για τον άνθρωπο για χιλιάδες χρόνια. Μόνο τα τελευταία 100 χρόνια, με την ανακάλυψη του ηλεκτρισμού, και των σύγχρονων αναγκών, οι άνθρωποι κοιμούνται και ξυπνάνε ασυντόνιστα, χωρίς να υπολογίσουν τον ήλιο και τη σελήνη. Αυτό δημιουργεί μια ανισορροπία που μακροχρόνια δημιουργεί πολλά ορμονικές και νευρολογικές διαταραχές. 

Μπορούμε να λύσουμε πολλές από τις ανισορροπίες που δημιουργεί ο σύγχρονος τρόπος ζωής, με το να εντάξουμε μια και μόνο συνήθεια στην καθημερινότητα μας : να μάθουμε να ξυπνάμε πριν την ανατολή του ήλιου και να κάνουμε πρακτικές ευημερίας, επίγνωσης και αυτογνωσίας. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα πνευματικά κοινόβια και μοναστήρια διαλέγουν την ώρα πριν την ανατολή για τις ιεροτελεστίες τους. Αυτή η ώρα, στα αρχαία κείμενα της αγιουρβέδα και γιόγκα, λέγεται brahma muhurta (η ώρα του Θεού). Το brahma muhurta αρχίζει 1 ώρα και 45 λεπτά και τελειώνει 10 λεπτά πριν την ανατολή του ήλιου.

 

Τι συμβαίνει όταν είμαστε έτοιμοι και συνειδητοί πριν ξημερώσει:

 
1.Εξαφανίζεται η χρόνια κατάθλιψη

Η βάση της θεωρίας αυτής , βασίζεται στο ορμονικό μας σύστημα και τις βασικές ορμονικές εκκρίσεις σερετονίνης και μελατονίνης.

Ας απλοποιήσουμε τη θεωρία για να καταλάβουμε ευκολότερα: η σερετονίνη μας κάνει να είμαστε αισιόδοξοι, δραστήριοι , ξύπνιοι και η μελατονίνη μας κάνει παθητικούς, χαλαρούς και μας βάζει για ύπνο. Έχει βρεθεί ότι οι άνθρωποι με στρες και κατάθλιψη έχουν πολύ χαμηλά ή πολύ ψηλά επίπεδα από τις παραπάνω ορμόνες.

 Η σερετονίνη παράγεται όταν το οπτικό νεύρο μεταφέρει ηλιακό φως στην επίφυση και η μελατονίνη (που παράγεται από τη σερετονίνη), όταν το οπτικό νεύρο δεν μεταφέρει ηλιακό φως. Η έκκριση των ορμονών αυτών διαταράσσεται όταν είμαστε ξύπνιοι αργά τη νύχτα και κοιμόμαστε την ημέρα.

Τί γίνεται όμως όταν ξυπνάμε πριν βγει ο ήλιος και είμαστε συνειδητοί ; Αν και δεν υπάρχει ακόμα ηλιακό φως, η ατμόσφαιρα φορτίζεται με το ηλιακό φως που δεν έχει ανατείλει ακόμα. Αυτή η φόρτιση του αέρα από την ανατολή, δίνει μια ιδιαίτερη ποιότητα στο σκοτάδι που η κόρη του ματιού ξέρει να αναγνωρίζει και έτσι περνάει το μήνυμα στην επίφυση ότι θα ξημερώσει, και έτσι αρχίζει η διαδικασία μείωσης μελατονίνης και αύξησης σερετονίνης. Αυτό το μεταβατικό στάδιο, όταν μπορέσουμε να το βιώσουμε συνειδητά (όταν δηλαδή είμαστε ξύπνιοι και ήσυχοι) μας δίνει το μήνυμα της αναγέννησης και της αισιοδοξίας. Αυτό το μεταβατικό στάδιο είναι το reset  (επαναφορά στις αρχικές ρυθμίσεις) του βιο-κομπιούτερ μας αλλά πρέπει να είμαστε ξύπνιοι για να αποθηκευτεί και να εδραιωθεί.

Όταν επαναφέρουμε τον εγκέφαλο στις αρχικές του ρυθμίσεις, επανερχόμαστε στη φυσική κατάσταση: η φυσική κατάσταση του ανθρώπου είναι η χαρά και η υγεία και όχι η θλίψη και η αρρώστια.

 
2.Μειώνεται δραστικά το οξειδωτικό στρες

Με το χρόνο, οι ιστοί του σώματος υποφέρουν από το οξειδωτικό στρες που συμβαίνει όταν τα μόρια μέσα στο σώμα χάνουν ηλεκτρόνια σε ηλεκτρικά φορτισμένα μόρια του οξυγόνου στο αίμα. Αυτά τα ηλεκτρικά φορτισμένα μόρια οξυγόνου ονομάζονται «ελεύθερες ρίζες» και έχουν τη δυνατότητα να προκαλέσουν βλάβη στο κυτταρικό DNA. Με την πάροδο του χρόνου, η ζημιά αυτή φθείρει το σώμα. Για να αποφύγουμε το οξειδωτικό στρες χρειάζεται να τρώμε φρέσκια, φυσική, χορτοφαγική τροφή με πολλά φρούτα και πράσινα φυλλώδη λαχανικά και να αναπνέουμε βαθιά, ρυθμικά, καλής ποιότητας αέρα. Ο αέρας του πρωινού είναι ο πιο φρέσκος, πλούσιος σε οξυγόνο και όζον , φορτισμένος με τον ήλιο που θα έρθει. Έρευνές έχουν διαπιστώσει ότι τα επίπεδα οξυγόνου στην ατμόσφαιρα πριν την αυγή,  είναι σχεδόν 41%, το οποίο είναι ευεργετικό για τους πνεύμονες και τον εγκέφαλο, διατηρούν τον εγκέφαλο ενεργό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

 
3.Καθυστερεί τα σημάδια γήρατος

….και αφού μειώνεται το οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες, το γήρας αργεί να έρθει.

 

4.Βοηθάμε στη φυσική αποτοξίνωση του σώματος και την υγεία

- Η κορτιζόλη είναι ορμόνη κατά του στρες, της οποίας τα επίπεδα αυξάνονται τις πρώτες πρωινές ώρες και είναι υψηλότερα κατά την ανατολή του ήλιου. Ενώ τα υπερβολικά υψηλά επίπεδα κορτιζόλης μπορεί να είναι επικίνδυνα, σε υγιείς ποσότητες η κορτιζόλη είναι καλή για την υγεία αφού, διεγείρει όλα τα όργανα του σώματος. Αυτή η ενεργοποίηση, ενθαρρύνει τα όργανα να καθαρίσουν και να εργαστούν σωστά.

-  Κατά τη διάρκεια του ύπνου το ανθρώπινο σύστημα συγκεντρώνει όλα τα απόβλητα και τα απορρίπτει από τα έντερα και την ουροδόχο κύστη. Η κάτω κοιλιακή χώρα είναι γεμάτη από αέρια που θα χρησιμοποιηθούν μόλις ξυπνήσουμε για να ωθήσουν τα ούρα και τα κόπρανα έξω από το σύστημα. Εάν κάποιος κοιμάται κατά την ανατολή του ήλιου, αυτά τα αέρια και τα απόβλητα θα υπάρχουν κατά τη διάρκεια της διέγερσης των οργάνων και της ρύθμισης της χημείας του αίματος. Εάν κάποιος είναι ξύπνιος, αδειάσει τα έντερα και την ουροδόχος κύστη, το σώμα καθαρίζει και κάθεται με δεκτική διάθεση κατά την ανατολή του ήλιου, πόσο διαφορετικό θα ήταν το αποτέλεσμα;

- Το οξυγόνο στην ατμόσφαιρα νωρίς το πρωί, αναμειγνύεται εύκολα με την αιμοσφαιρίνη σχηματίζοντας οξυαιμοσφαιρίνη, η οποία έχει πολλά οφέλη που περιλαμβάνουν την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, την αύξηση της ζωτικότητας, τη διατήρηση της ισορροπίας του pH, ανακούφιση από τον πόνο και τις κράμπες.

5.Ο εγκέφαλος είναι πιο δεκτικός και χαλαρός για να πετύχουμε τους στόχους μας για τον εαυτό μας και τη ζωή

Μετά τον ύπνο, ο εγκέφαλος περνάει από τα κύματα άλφα πριν ξυπνήσει εντελώς (κύματα βήτα). Αυτή η φάση του εγκεφάλου είναι η πιο δεκτική και ξεκούραστη για να κάνουμε μια αυτογνωσιακή αναφορά και να αλλάξουμε αυτά που πρέπει στον εαυτό μας ή να μάθουμε καινούρια πράγματα. Αντί λοιπόν να βιαζόμαστε να ετοιμαστούμε και να πιούμε καφέ, πρέπει να εκμεταλλευόμαστε αυτήν την ώρα. Επιπλέον, το ξημέρωμα είναι ή ώρα που απολαμβάνουμε καθαρό αέρα και ησυχία αφού οι πιο πολλοί άνθρωποι κοιμούνται και δεν υπάρχει οχληρία, σκόνη και καυσαέρια από τα αυτοκίνητα.

 
6.Υπάρχει η δυνατότητα να ενθαρύνουμε μια πιο πνευματική μορφή του εαυτού μας

Η ιερή ενέργεια της αυγής, μας δίνει μια εξαιρετική ευκαιρία για πνευματικές πρακτικές και τη συνειδητοποίηση της Πηγής μέσα σας. Κατά τη διάρκεια της νύχτας πριν την αυγή, λόγω του μεταβατικού σταδίου μεταξύ μελατονίνης και σερετονίνης , η επίφυση είναι στην πιο ενεργή της μορφή. Αυτό ανοίγει και τα δύο ρουθούνια στη μύτη, που έχει ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση και των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου ταυτόχρονα. Αυτό είναι ένα σπάνιο φαινόμενο που συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα, μόνο την ώρα πριν την αυγή. Την υπόλοιπη μέρα, αυτή η ολική και ισορροπημένη διέγερση του εγκεφάλου, συμβαίνει μόνο μερικά δευτερόλεπτα κάθε τρεις-τέσσερις ώρες. Όταν και τα δύο ρουθούνια + ημισφαίρια του εγκεφάλου είναι ανοικτά, τότε το κεντρικό κανάλι (shushumna) στην σπονδυλική στήλη είναι και αυτό ανοικτό, δίνοντας μας την ευκαιρία να ανεβάσουμε την ενέργεια από τη λεκάνη στον εγκέφαλο και συγκεκριμένα τον μετωπιαίο λοβό που είναι η έδρα των ανώτερων ιδιοτήτων του ανθρώπου. Αν κοιμόμαστε την ώρα αυτή, χάνουμε την ευκαιρία να εξελιχθούμε. Αν έχουμε ξυπνήσει, έχουμε ετοιμαστεί και καθόμαστε ήσυχα και σιωπηλά, η διαδικασία αρχίζει χωρίς να χρειαστεί να κάνουμε τίποτα άλλο. Πόσο μάλλον αν έχουμε κάποια πρακτική να κάνουμε;

 

-Προετοιμασία για την ιερή ώρα πριν την αυγή (διαρκεί περίπου 45 λεπτα- 1 ώρα) :

-Ξυπνήστε και ακόμα κι αν κάνει κρύο, ελάτε σε επαφή αμέσως με καθαρό εξωτερικό αέρα και πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές (3min)

-Πιείτε ένα ποτήρι χλιαρό νερό με 2-3 σταγόνες λεμόνι ή μηλόξιδο (3min)

-Καθαρίστε πρόσωπο (ειδικά μάτια), ρίξτε κρύο νερό στα  πόδια σας, καθαρίστε τη γλώσσα και τα δόντια σας (με φυσική σκόνη και όχι οδοντόκρεμα!) (10min)

-Πηγαίνετε τουαλέτα και αδειάστε ουροδόχο κύστη και έντερο. (10min)

-Κάντε τεντώματα ή ασκήσεις γιόγκα για να ενεργοποιήσετε τον μεταβολισμό των οργάνων (15min)

-Κάντε συνειδητές πρακτικές αναπνοής (pranayama) για να απορροφήσετε όλα τα στοιχεία του αέρα. (10min)

-Καθίστε ήσυχα και μείνετε παρατηρητές σε όλα (10 min)

 

Εναλλακτικά μπορείτε να συμμετέχετε στο διαδικτυακό μας πρόγραμμα yoga και pranayama από το σπίτι σας καθημερινά 6πμ-6.30πμ. (ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟ).

Η ομάδα μου κι εγώ , γνωρίζοντας τα οφέλη της συνειδητής πρακτικής νωρίς το πρωί, συναντιόμαστε μέσω zoom κάθε μέρα και εργαζόμαστε αυτήν την ιερή ώρα για τον εαυτό μας. Είμαστε περίπου 30 άτομα από Κύπρο και Ελλάδα και περιμένουμε την παρέα μας να μεγαλώσει!

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε στο www.yogalifecyprus.org ή γράψτε μας στο [email protected] ή στείλτε μήνυμα κατευθείαν μέσω των Specialists.

 

Κορίνα Κονταξάκη (https://www.facebook.com/anandhikorina)

http://www.yogalifecyprus.org/

www.activatedveganseminars.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα