ADVERTISING
Παρασκευή 28-01-22
Τρόπος να ζεις: Πως να απαλλαγούμε από τις τοξικές σκέψεις απο την Κορίνα Κονταξάκη

27 Οκτωβρίου 2021 - 11:28

Τρόπος να ζεις: Πως να απαλλαγούμε από τις τοξικές σκέψεις απο την Κορίνα Κονταξάκη

Ο όρος τοξικός έγινε πολύ συχνός τελευταία καιχρησιμοποιείται για να δηλώσει κάτι που δεν μας κάνει καλό: τοξικό αίμα, είναι το αίμα που δεν είναι καθαρό και μας αρρωσταίνει. Τοξικές σχέσεις είναι οι σχέσεις που δεν μας φέρνουν άνεση και χαρά και μας προκαλούν άσχημα συναισθήματα. Τοξικές σκέψεις είναι οι δικές μας σκέψεις που μας δηλητηριάζουν.

Αν το σκεφτούμε καλύτερα όλα αυτά (αίμα, σκέψεις, σχέσεις) είναι αλληλένδετα και λειτουργούν αμφίδρομα: οι τοξικές σχέσεις θα φέρουν τοξικές σκέψεις και θα κάνουν το αίμα τοξικό αλλά και οι τοξικές συνήθειες (διατροφή, καθιστική ζωή, κακή αναπνοή, κάπνισμα, καφές κτλ) θα φέρουν τοξικό αίμα που με τη σειρά του θα κάνουν τις σκέψεις τοξικές και θα έχουν ως αποτέλεσμα τοξική συμπεριφορά και τοξικές σχέσεις. Είναι πια γεγονός ότι το σώμα επικοινωνεί με το νου και τα συναισθήματα άμεσα και αλληλοεπηρεάζονται.

Το πρώτο βήμα για να απαλλαγούμε από τις τοξικές σκέψεις είναι να πάρουμε την ευθύνη για αυτές.

- Οι τοξίνες στο σώμα επηρεάζουν όχι μόνο την υγεία αλλά και το χαρακτήρα μας! Είναι μια «σωματο-ψυχολογική» δράση: Το τοξικό αίμα, κάνει κακό σε όλα τα όργανα και κυρίως το έντερο και το συκώτι. Τοξικό έντερο και συκώτι σημαίνει κακή χλωρίδα εντέρου, άρα κακή απορρόφηση συστατικών και αέρια, που οδηγούνσε έλλειψη συγκέντρωσης, χαμηλή ενέργεια, υπνηλία, αναποφασιστικότητα, αδράνεια, παθητικότητα.
- Οι νοητικές συνήθεις που έχουμε αφήσει να μας καταβάλλουν, θα επηρεάσουν τη ζωή μας αναπόφευκτα. Η σκέψη θα δημιουργήσει τη συνήθεια, η συνήθεια νοητικό προγραμματισμό και ο προγραμματισμός θα καθοδηγήσει το πεπρωμένο μας και την υγεία μας. Είναι μια ψυχοσωματική δράση.
 
Ένα παθητικό άτομο λοιπόν, είναι πολύ πιθανό να θεωρήσει ότι γύρω του όλοι είναι τοξικοί ή να κρατάει παθητικά γύρω του, τους όντως τοξικούς ανθρώπους. Και στις δύο περιπτώσεις η ευθύνη είναι δική του. Στην πρώτη περίπτωση η αδράνεια του βασανίζεται γύρω από ενεργητικούς, δυναμικούς ανθρώπους και στη δεύτερη περίπτωση, λόγω της αδράνειας του, βασανίζεται από τουςπιο δυναμικούς από αυτόν ανθρώπους.

Αν όμως πάρουμε την ευθύνη, θα είμαστε ελεύθεροι να αλλάξουμε την κατάσταση, ενώ αν φορτώσουμε την ευθύνη σε άλλους, εξαρτόμαστε από αυτούς!

Δεν εξαρτόμαστε λοιπόν από τη δουλειά μας, τον προϊστάμενο μας, τον άντρα μας, τη γυναίκα μας, την πεθερά μας, τα παιδιά μας, τους γονείς μας, τους φίλους μας, τους συγγενείς μας, τις καλές ή κακές μας αναμνήσεις, την καλή ή άσχημη υγεία μας, τα γονίδια μας, τις ορμόνες μας, τον καιρό, τα αστέρια, το ζώδιο μας, τα ζώδια των άλλων, το Θεό, τημοίρα, το κάρμα, την τύχη ή την ατυχία μας, τις συνήθειες μας, αλλά από τις αποφάσεις που παίρνουμε αυτή τη στιγμή, τις σκέψεις που αφήνουμε να μας καταβάλλουν αυτή τη στιγμή και τις δράσεις που αποφασίζουμε να κάνουμε αυτή τη στιγμή. Ο σπουδαίος δάσκαλος και φιλόσοφος Αιβάνχοφ έλεγε «σήμερα, αυτή τη στιγμή, με τις δράσεις και τις σκέψεις σου, θα ορίσεις την ποιότητα που θα έχει ο νους σου αύριο». Αν δε θέλουμε λοιπόν να έχουμε τοξικές σκέψεις αύριο , θα πρέπει να φροντίσουμε τις δράσεις μας σήμερα.

«Όλα μπορεί να τα χάσει ο άνθρωπος εκτός από ένα- και αυτή είναι η μόνη και η τελευταία του ελευθερία: να διαλέξει τη στάση που θα πάρει απέναντι σε όσα του συμβαίνουν, να διαλέξει το δικό του τρόπο να τα ερμηνεύσει και να τα αντιμετωπίσει»
Viktor E. Frankl, Man's Search for Meaning

Αφού λοιπόν πάρουμε την ευθύνη, και κρατήσουμε την επίγνωση μας, μπορούμε να ακολουθήσουμε όλες ή μερικές από τις παρακάτω ιδέες :

1. Ακούστε μουσική, ουσιαστικά. Φτιάξτε μια λίστα με μουσική (κατά προτίμηση χωρίς λόγια) που σας κάνει να νιώθετε καλά. Καθίστε και αφήστε τη μουσική να δονήσει τα κύτταρα σας. Ή χορέψτε τη μουσική χωρίς να ακολουθείτε καμία χορογραφία. Πανάρχαιος τρόπος να «τινάξουμε» τις ανεπιθύμητες σκέψεις από πάνω μας.
 
2. Ανταλλάξτε ενέργεια με ένα αγαπημένο πρόσωπο, ή ζώοή ένα δέντρο, χωρίς να μιλάτε. Καμιά φορά «η ανάλυση φέρνει παράλυση». Σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό που θέλουμε δεν είναι «ακόμα μια άποψη», ούτε μια επανάληψη των εμμονικών μας τοξικών σκέψεων αλλά…σιωπή. Νιώστε πως μια αγκαλιά μπορεί να θεραπεύσει, όταν γίνεται σιωπηλή και χωρίς κτητικότητα και απαιτήσεις. Αν μπορέσουμε να σιωπήσουμε εξωτερικά, η εσωτερική σιωπή θα μπορεί να καλλιεργηθεί.
 
3. Μυρίστε αιθέρια έλαια. Όσο απίθανο κι αν ακούγεται, το πρώτο πράγμα που μπορεί να μας φτιάξει ή να μας χαλάσει τη διάθεση έρχεται από τη όσφρηση. Βάλτε σε ένα βαμβακερό μαντήλι αιθέρια έλαια και μυρίστε τα ή κάντε μασάζ στα πόδια ή στο πρόσωπό σας με αμυγδαλέλαιο που έχετε προσθέσει 2-3 σταγόνες από ένα από τα παρακάτω αιθέρια έλαια: γεράνιο ή λεβάνταή τριαντάφυλλο ή λιβάνι. (προσοχή: αν θα το βάλετε στο πρόσωπο μη βγείτε στον ήλιο).
 
4. Κοιτάξτε τη φλόγα ενός κεριού και αφήστε τη φλόγα να περάσει μέσα από τα μάτια σας, μέσα στο κεφάλι σας και να «κάψει» όλες τις τοξικές σκέψεις. Κοιτάτε το κέντρο της φλόγας, αν είναι δυνατόν χωρίς να ανοιγοκλείνετε τα μάτια και αφήστε τα να δακρύσουν. Το δάκρυ που έρχεται από τη φλόγα, θα εξαγνίσει το νου και τα μάτια. Αυτή η πρακτική είναι πανάρχαια και λέγεται trataka. Τη χρησιμοποιούμε για να καθαρίσουμε το νου και τα μάτια, και να βοηθήσουμε τη συγκέντρωση. Φροντίστε το κερί να είναι φυσικό και χωρίς τεχνητά αρώματα.
 
5. Κάντε αναπνοές! Αρχίστε με 9-10 έντονες κοιλιακές αναπνοές από τη μύτη. Μην εκπνέετε από το στόμα. Θέλουμε να κάψουμε τις τοξικές σκέψεις και όχι απλά να τις διώξουμε. Εισπνεύστε και εκπνεύσετε πολύ γρήγορα. Μετά κλείστε το αριστερό ρουθούνι και εισπνεύστε αργά από το δεξί. Κρατήστε την αναπνοή για 1-2 δευτερόλεπτα. Εκπνεύστε αργά από το αριστερό ρουθούνι (κλείστε το δεξί) και κρατήστε την εκπνοή για 1-2 δευτερόλεπτα. Αυτό είναι ένας γύρος (εισπνοή δεξί-κράτημα-εκπνοή αριστερό-κράτημα). Κάντε 9-27 γύρους και νιώστε την αλλαγή στον τρόπο που βλέπετε τα πράγματα. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτή η πρακτική ισορροπεί τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου και ενεργοποιεί το μετωπιαίο λοβό που είναι ο «σοφός εγκέφαλος». Δείτε πως θα κάνετε αυτή την αναπνοή σε αυτό το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=DC-XHbEGj3c.
 

Μην ξεχνάτε να πάρετε την ευθύνη!

Δείτε τα πράγματα από μια άλλη πλευρά που δεν έχετε δοκιμάσει πριν. Μπορεί να ανακαλύψετε ότι, τελικά,  δεν υπάρχουν τοξικές σκέψεις ούτε τοξικοί άνθρωποι, αλλά μη-ευθυγραμμισμένες απόψεις.

Θεωρούμε «τοξικό» κάποιον που μας κάνει να νιώθουμε δυσάρεστα και άβολα χωρίς να μπορούμε να εξηγήσουμε γιατί.

Αυτό συμβαίνει με τους ανθρώπους που η ενέργεια τους δεν είναι ευθυγραμμισμένη, που δείχνουν διαφορετικά από αυτά που σκέφτονται και αισθάνονται.

Αυτή η μη-ευθυγράμμιση τους κάνει δυσάρεστους.

Όταν πχ κάποιος μπαίνει σε μια εκκλησία και μέσα του νιώθει οργή, σκέφτεται το κέρδος, την εξουσία, θα έχει κακή ενέργεια μέσα στην εκκλησία. Όταν όμως είναι σε μια σύσκεψη επενδυτών, εκεί είναι ο δικός του ναός, όπου ένας παπάς θα έχει κακή ενέργεια!

«Το χώμα είναι βρωμιά όταν είναι σε λάθος μέρος»

Μείνετε στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή, με τους σωστούς ανθρώπους και αν αυτό δεν είναι εφικτό, ερμηνεύστε το ως μη-ευθυγράμμιση και εξαγνίστε το.

Η Κορίνα Κονταξάκη(https://www.eltopia.com.cy/56/Specialist.html) είναι δασκάλα γιόγκα , σύμβουλος αγιουρβέδα και καθοδηγεί ομάδες Ολιστικής Πνευματικής Εκπαίδευσης – ένα σύστημα που δημιούργησε μέσα από τη γιόγκα και την αγιουρβέδα που περιλαμβάνει την ανατολική φιλοσοφία-ψυχολογία, ενεργοποιημένη διατροφή, ασκήσεις για υγεία του σώματος, διαλογιστική αναπνοή, ασκήσεις συγκέντρωσης και διαλογισμού. Για περισσότερες πληροφορίες για τις ομάδες Ολιστικής Πνευματικής Εκπαίδευσης (Αρχίζει καινούρια ομάδα τον Νοέμβριο) σε Ελλάδα και Κύπρο, δείτε εδώ(http://www.yogalifecyprus.org/first-year-philosophy--pranayama-visualization.html)

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα