ADVERTISING
Σάββατο 25-06-22
Τέσσερις τρόποι να διατηρήσουμε τη ζωτικότητα μας

Από Anandhi-Κορίνα Κονταξάκη / 14 Ιουνίου 2022 - 08:49

Τέσσερις τρόποι να διατηρήσουμε τη ζωτικότητα μας

Η κούραση δεν έρχεται πάντα από υπερβολική σωματική εργασία. Πολλές φορές η κούραση είναι συναισθηματική ή νοητική και επηρεάζει το σώμα το ίδιο όσο και η σωματική κούραση. Άλλες φορές πάλι, νιώθουμε γεμάτοι ενέργεια και όρεξη να κάνουμε πράγματα. Είναι πια αποδεδειγμένο ότι τα συναισθήματα και οι σκέψεις επηρεάζουν τις ορμόνες μας και αυτές με τη σειρά τους, επηρεάζουν τα επίπεδα ενέργειας μας.

 

Τί εννοούμε όταν λέμε «έχω ενέργεια» ;

Για τον κάθε άνθρωπο, η ζωτικότητα μπορεί να εκφράζεται διαφορετικά. Κάποιοι όταν έχουν ενέργεια, νιώθουν το σώμα δυνατό και υγειές, άλλοι πάλι γίνονται νοητικά δημιουργικοί, άλλοι νιώθουν χαλάρωση και ευτυχία και δεν θέλουν απαραίτητα να κάνουν κάτι με αυτό, εκτός από το να απολαύσουν τη στιγμή. Ότι και να σημαίνει για τον καθένα, αυτό που λέμε ζωτικότητα χρησιμοποιεί το ίδιο καύσιμο σε όλες τις περιπτώσεις: Λέγεται πράνα (prana).

Πράνα είναι σανσκριτική λέξη και σημαίνει «αυτό που υπήρξε πριν από όλα». Είναι η αρχική ενέργεια. Αυτή η αρχική ενέργεια επηρεάζεται από την αναπνοή, τη διατροφή, τα συναισθήματα και τις σκέψεις μας, και με τη σειρά της επηρεάζει τη διάθεση, την υγεία,τη νοητική και σωματική μας επίδοση.

Αν νιώσουμε την πράνα και κατανοήσουμε τον τρόπο που λειτουργεί στο σύστημα, θα μπορούμε εύκολα να διατηρήσουμε την αποδοτικότητα της και τη ζωτικότητα μας, για όλη τη μέρα.

 

Διατροφή:

Για να διατηρούμε υψηλά επίπεδα ενέργειας, πρέπει η διατροφή μας, εκτός από θερμίδες, να μας δίνει και την ενέργεια του ήλιου μέσω των φυτών. Αυτή λέγεται ενεργοποιημένη διατροφή. Ας κατανοήσουμε τη διαφορά του υγιεινού και του ενεργοποιημένου φαγητού: Ενεργοποιημένο φαγητό είναι εκείνο που διατηρεί τη φυσική του ενέργεια, επειδή δεν είναι επεξεργασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχει χάσει τη ζωτικότητα του. Το υγιεινό δεν είναι απαραίτητα ενεργοποιημένο, αλλά το ενεργοποιημένο είναι σίγουρα υγιεινό. Ενεργοποιημένο φαγητό είναι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, οι ξηροί καρποί μουλιασμένοι στο νερό για μερικές ώρες, τα όσπρια, τα φύτρα και οι σπόροι. Το μαγειρεμένο φαγητό διατηρεί τη ζωτικότητα του 4-5 ώρες μετά το ψήσιμο. Αν η διατροφή μας αποτελείται από «νεκρή» τροφή (κατεψυγμένα, προψημένα, ραφιναρισμένα, παστεριωμένα, κρέας κτλ) τότε πάντα θα βασιζόμαστε στην αδρεναλίνη για να έχουμε ενέργεια. Θα πρέπει πάντα να ωθούμαστε συναισθηματικά για να δρούμε δυναμικά.

(περισσότερα για την ενεργοποιημένη διατροφή εδώ)

 

Νερό και ενυδάτωση:

η πράνα κινείται μέσα στο νερό και το σώμα μας πρέπει να είναι σωστά ενυδατωμένο για να μπορεί να μεταφέρεται η ενέργεια εκεί που χρειάζεται. Η σωστή ενυδάτωση δεν βασίζεται μόνο στο να πίνουμε αρκετό νερό, αλλά και στο να το πίνουμε σωστά και τακτικά. Δεν έχει νόημα να πίνουμε μεγάλες ποσότητες νερό μονομιάς, χρειάζεται να δίνουμε την ευκαιρία στο σώμα να το απορροφήσει. Μερικές γουλιές νερό κάθε μισή ώρα είναι το ιδανικό.

Ο καφές, το τσάι και τα αναψυκτικά, αφυδατώνουν το σύστημα μακροπρόθεσμα. Για περισσότερες πληροφορίες για τη σωστή ενυδάτωση διαβάστε αυτό

 
Ήλιος

Ο ήλιος είναι, φυσικά, η πηγή ενέργειας του πλανήτη μας. Ο ήλιος θρέφει τα φυτά και αυτά θρέφουν όλα τα πλάσματα στη γη. Ο ήλιος φορτίζει τον αέρα και τη γη με πράνα έτσι ώστε να την παίρνουμε μέσω της αναπνοής, της φυσικής ενεργοποιημένης τροφής και την επαφή με τη γη. Διεγείρει το ορμονικό σύστημα να δουλεύει σωστά για υγεία και χαρά.Συμβάλει στην δημιουργία της βιταμίνης D από τον οργανισμό. Δεν πρέπει να φοβόμαστε τον ήλιο, ωστόσο την περίοδο που είναι πολύ δυνατός, δεν μπορούμε να απορροφήσουμε την πράνα του. Η ιδανική ώρα για να είμαστε σε επαφή με τον ήλιο είναι όταν είναι κόκκινος δηλαδή λίγο μετά την ανατολή και λίγο μετά τη δύση.

Το μεσημέρι, όταν ο ήλιος είναι πολύ δυνατός, μπορούμε να πάρουμε πράνα με τεχνικές πραναγιάμα (ειδικές αναπνοές). Μια απλή τεχνική είναι να αναπνέουμε συνειδητά, από τη μύτη, συγκεντρωμένοι στα ρουθούνια και να νιώθουμε τον κρύο αέρα που περνά μέσα από τα ρουθούνια και τον ζεστό που ελευθερώνουμε στην εκπνοή.

Άλλος τρόπος να φορτιστούμε με πράνα από τον ήλιο, είναι να περπατάμε ξυπόλητοι στη γη κατά τη δύση και μερικές ώρες μετά τη δύση.

 

Ύπνος

Ο καλός ύπνος εξασφαλίζει ένα ισορροπημένο νου που δεν σπαταλάει ενέργεια με άχρηστες και βαριές σκέψεις. Ξεκουράζει το σώμα και γεμίζει τις «μπαταρίες» μας με πράνα. Για τους πιο πολλούς ανθρώπους, η ιδανική ώρα για ύπνο είναι 2-4 ώρες μετά τη δύση του ήλιου έως 1-2 ώρες πριν την ανατολή του ήλιου (κοιμόμαστε και ξυπνάμε με σκοτάδι). Αυτό βέβαια είναι αδύνατο σε μερικά σημεία του πλανήτη, εκεί πρέπει να συμβιβαστούμε...! Είναι σημαντικό να περνάμε όλα τα στάδια του ύπνου (χαλάρωση, ελαφρύς ύπνος, βαρύς ύπνος, REM), για να μπορέσουν να ξεκουραστούν και να αποτοξινωθούν ο νους και το σώμα.Προετοιμαστείτε για τον ύπνο σας. Το δείπνο πρέπει να είναι ελαφρύ και τουλάχιστον 3 ώρες πριν τον ύπνο. Αποφύγετε τα υγρά που θα σας αναγκάσουν να σηκωθείτε στη μέση της νύχτας για τουαλέτα. Κάντε ένα ζεστό ντους, χτενίστε τα μαλλιά σας, καθαρίστε το πρόσωπο σας, κάντε μερικές συνειδητές αναπνοές, επαναλάβετε στο μυαλό σας τη μέρα που πέρασε χωρίς κριτική και σχόλια. Κοιμηθείτε σε καθαρά σεντόνια χωρίς έντονες μυρωδιές, ή δυνατούς ήχους, γύρω σας. Ξυπνήστε πριν βγει ο ήλιος! Η ατμόσφαιρα είναι φορτισμένη με πολύ δυνατή ενέργεια πριν την ανατολή.

  

Συναναστροφές

Η πράνα πολλαπλασιάζεται όταν υπάρχει ανταλλαγή ενέργειας. Το μοίρασμα της ενέργειας γίνεται με τις συναναστροφές. Μια καλή παρέα μπορεί να μας φορτίσει όλη τη μέρα ενώ το αντίθετο μπορεί να μας αποφορτίσει για πολύ καιρό. Ο σεβασμός, η αγάπη, η αποδοχή, η ενσυναίσθηση, το γέλιο, το μοίρασμα, κάνουν την ενέργεια να ρέει ανάμεσα στους ανθρώπους. Είναι υποχρέωση προς τον εαυτό μας, να αναζητάμε τέτοιες σχέσεις και να απομακρυνόμαστε από εκείνες τις συναναστροφές που δεν έχουν αγάπη, καθαρότητα και αλήθεια.

Κάτι άλλο που βοηθάει πάρα πολύ είναι να μην συνδέουμε καταστάσεις με τα πρόσωπα που- κατά τη γνώμη μας- τιςπροκαλούν. Αν πχ αισθανόμαστε κατώτεροι μπροστά σε συγκεκριμένους ανθρώπους, ας συγκεντρωθούμε στο αίσθημα που νιώθουμε και γιατί το νιώθουμε, παρά να κρίνουμε τον άνθρωπο που έγινε η αιτία να αναδυθεί η κατάσταση αυτή. Έτσι θα μας είναι πιο εύκολο να υποχωρήσουμε από την κατάσταση αυτή, χωρίς να χάσουμε ενέργεια.

Όταν κατανοήσουμε στην πράξη, τη διαφορά της σωματικής δύναμης που μετριέται σε θερμίδες και της ζωτικότητας, που είναι στην ουσία μια «ηλεκτρική φόρτιση» που τη λέμε πράνα, τότε θα είναι στο χέρι μας να μην κουραζόμαστε ποτέ και να έχουμε όχι μόνο μια δημιουργική μέρα, αλλά και έναν δημιουργικό ύπνο, που θα μας μεταφέρει στην ψυχή και στην Πηγή μας!

 

 

Κορίνα Κονταξάκη (Δασκάλα γιόγκα, σύμβουλος αγιουρβέδας)

 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα