ADVERTISING
Σάββατο 19-06-21
Γκράφιτι και ποδόσφαιρο

Από Δημήτρη Μπασμπαρέλα / 13 Απριλίου 2021 - 09:05

Γκράφιτι και ποδόσφαιρο

Η τέχνη του γκράφιτι, αλλά ταυτόχρονα και   ... ένας συνδυασμός. Γκράφιτι και ποδόσφαιρο. Ο Ηλίας Στύλος κατόρθωσε με τη δουλειά του να στρέψει πάνω του, τα βλέμματα της ποδοσφαιρικής κοινής γνώμης και όχι μόνο.

Είναι ο άνθρωπος, ο οποίος πήρε την πρωτοβουλία και ολοκλήρωσε τόσο την τοιχογραφία του Ντιέγκο Μαραντόνα, σε σχολείο της Καλαμαριάς, όσο και του Βασίλη Χατζηπαναγή, του μεγάλου άσου του Ηρακλή, στην περιοχή της Αγίου Δημητρίου, στη Θεσσαλονίκη, όπου στεγάζονται στο Κατσάνειο, τα γραφεία του Ερασιτέχνη Ηρακλή.

Μάλιστα, πρόσφατα ο Βασίλης Χατζηπαναγής, ο “Νουρέγιεφ” του ελληνικού ποδοσφαίρου έγινε “viral” στην Αργεντινή για τα κατορθώματά του στο γήπεδο, έστω κι αν πέρασαν πολλά χρόνια από τότε.

Ο Ηλίας Στύλος, μιλά στο “Eltopia.com.cy”, για την ενασχόλησή του με το γκράφιτι, αλλά και τις ποδοσφαιρικές φυσιογνωμίες, από τις οποίες εμπνεύστηκε.

Οι δυσκολίες, τις οποίες αντιμετώπισε, οι αντιρρήσεις και οι… καλοθελητές, οι οποίοι έβαλαν εμπόδιο στη δουλειά του.

“Ετσι προέκυψαν οι ιδέες”

- Πώς άρχισε η ενασχόληση με το γκράφιτι;

“Από μικρή ηλικία”.

- Είχατε κάποιο ερέθισμα, πώς προέκυψε;

“Μου άρεσε η ζωγραφική, ειδικά από τη Νέα Υόρκη, όπου άρχισε ως μόδα στους δρόμους. Μου άρεσε ως ιδέα και την ακολούθησα, πηγαίνοντας την πιστεύω σε άλλο επίπεδο, πιο όμορφο”.

- Πώς ήρθε η ιδέα να κάνετε τον Ντιέγκο Μαραντόνα;

“Αρχικά, ήταν να κάνουμε τους θεούς του Ολύμπου, σε σχολείο της Καλαμαριάς, στη Θεσσαλονίκη. Στη συνέχεια, μου ζήτησαν να κάνουμε την Αργοναυτική εκστρατεία. Ωστόσο, η αντιμετώπιση δεν ήταν σωστή απέναντί μου. Ημουν τρεις μέρες στο σχολείο και δεν μου πρόσφεραν απολύτως τίποτα. Ηταν σαν εκμετάλλευση. Ετσι, από μόνος μου, το σκέφτηκα. Είπα ‘θα κάνω τον Ντιέγκο Μαραντόνα’. Συνέπεσε, άλλωστε, τότε και με το γεγονός του θανάτου του. Συν τοις άλλοις, είχα όλο τον χρόνο από τη στιγμή, που δεν μπόρεσα να ολοκληρώσω τις προηγούμενες δουλειές. Αξιοποίησα έτσι τις τρεις μέρες”.

“Αρχισε από το μηδέν”

- Γιατί σας ενέπνευσε ο “Ντιεγκίτο”;

“Είχα κάποιες φωτογραφίες του. Η συγκεκριμένη, την οποία έκανα, μου άρεσε περισσότερο. Ηξερα την ιστορία του. Δεν ασχολούμαι τόσο πολύ με τα αθλητικά, αλλά είναι άνθρωπος, ο οποίος άρχισε από το μηδέν. Τελικά, τον κατέστρεψε η δόξα του. Ωστόσο, μου ήρθε η ιδέα να τον ζωγραφίσω και έτσι έγινε...”.

- Αντιμετωπίσατε ποτέ προβλήματα;

“Πριν φτάσουμε στο σημείο να μπω στα σχολεία και να ζωγραφίσω, σαφώς και είχα προβλήματα. Ηταν κακοπροαίρετοι, κυρίως, επειδή με είδαν απλά να κρατώ ένα σπρέι. Νομικά, χρειάστηκε κάποιες φορές, να πάμε στο αστυνομικό τμήμα. Είχε γίνει αυτό τουλάχιστον δυο-τρεις φορές. Το θέμα είναι όμως ότι δεν κάνεις κάτι κακό. Φιλοτεχνείς έναν τοίχο, ο οποίος είναι σε άσχημη κατάσταση. Δημιουργείς κάτι όμορφο. Ηταν απαράδεκτο να με σταματά ένας στους 100, επειδή δεν του άρεσε. Ετσι, έψαξα να βρω νόμιμη λύση. Τη βρήκα μόνος μου, αφού απευθύνθηκα βεβαίως και σε ορισμένους ανθρώπους. Με άκουσε η αντιδήμαρχος, στην Καλαμαριά, στη Θεσσαλονίκη. Είχε απήχηση, άλλωστε, όταν κάναμε και τον Μικρό Πρίγκηπα”.

“Πρέπει να απενεχοποιήσουμε την έννοια του γκράφιτι”

- Με τον Βασίλη Χατζηπαναγή πώς προέκυψε η ιδέα;

“Για τον Βασίλη Χατζηπαναγή υπολόγιζα λιγότερο, σε χρονικό διάστημα, αλλά μου βγήκε όμως σε περισσότερο χρόνο. Πολλοί είχαν πει, ότι ο Ντιέγκο Μαραντόνα δεν ήταν Ελληνας ποδοσφαιριστής. Η άποψη μου ήταν ότι όποιος μου έκανε κάποια πρόταση, δεν θα είχα αντίρρηση να προχωρήσουμε και με κάτι άλλο ως θέμα, πέρα από τον Μαραντόνα. Εγιναν 2-3 προτάσεις. Επικοινώνησαν μαζί μου από τον Ηρακλή, βρεθήκαμε από κοντά με τους ανθρώπους του και αποφασίσαμε να το προχωρήσουμε. Με πήρε περίπου μία εβδομάδα μέχρι την ολοκλήρωσή του. Το έργο είναι 10Χ5 μέτρα, ενώ χρειάστηκε, όπως καταλαβαίνετε και σκαλωσιά. Μου έδωσαν τη φωτογραφία του Χατζηπαναγή, η οποία ήταν από το 1983. Με δυσκόλεψε πολύ, αρχικά, γιατί εκείνη την εποχή δεν υπήρχε καλή ανάλυση. Ωστόσο, φαντάζομαι ότι το αποτέλεσμα είναι ωραίο και από κοντά είναι ακόμη πιο όμορφο. Είναι για τον Μαραντόνα της Ελλάδας”.

- Ποιο είναι το μήνυμα, το οποίο θα θέλατε να στείλετε;

“Πρέπει να απενεχοποιήσουμε την έννοια του γκράφιτι, πρέπει να τη βγάλουμε από την έννοια του βανδαλισμού. Είναι σημαντικό ο καλλιτέχνης να εκφραστεί και να έχει τον χρόνο του, δίχως φόβο να τροποποιηθεί η κατάσταση. Αλλωστε, θέλεις να χαρίσεις κάτι όμορφο. Είναι τέχνη”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Τιτανομαχία: Ρεάλ Μαδρίτης VS Τσέλσι

Από Δημήτρη Μπασμπαρέλα / 27 Απριλίου 2021

Sports

Τιτανομαχία: Ρεάλ Μαδρίτης VS Τσέλσι

Ό,τι νεότερο!
 
Τα πιο διαβασμένα